כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
"האימאם הציוני"

הצעד הדרמטי של סעודיה שמעביר מסר לישראל

יורש העצר הסעודי החליט: את הדרשה המרכזית בעלייה לרגל בחג הקורבן יישא מוחמד אל-עיסא - שביקר באופן הפגנתי באושוויץ, מזמין רבנים לממלכה ותומך בשיח בין-דתי

הצעד הדרמטי של סעודיה שמעביר מסר לישראל
המוסלמים במחנה ההשמדה צילום: צילום מסך

מלך סעודיה ויורש העצר מוחמד בן סלמאן החליט כי את הדרשה העיקרית בעלייה לרגל בחג הקורבן, יישא מי שמכונה בסעודיה "האימאם הציוני". כך מפרסם אהוד יערי ב"חדשות 12".

מדובר במוחמד אל-עיסא – ראש הליגה המוסלמית העולמית. אל-עיסא ביקר באושוויץ, מדבר על זוועות השואה, מזמין רבנים לסעודיה, תומך בשיח בין-דתי – ובדרשה שלו הזכיר את דתו של אברהם, כתזכורת להסכמי אברהם.

בנוסף, חושף יערי על מדינה מוסלמית נוספת שמבקשת ליצור קשרים עם ישראל. לדבריו סומלילנד היא מדובר במדינה עצמאית כבר שלושים שנה שפרשה מסומלי והיא לא מוכרת, שבה 800 קילומטר חוף שמוביל למיצרי "שער הדמעות". נשיא סומלילנד, גנרל ביהיא, ביקר לאחרונה בוושינגטון ואמר: אני מנסה – אבל ישראל לא סופרת אותי.

כזכור, איש הדת הסעודי, מוחמד אל-עיסא, מזכ"ל "ליגת העולם האסלאמי", הגיע לפני כשנתיים למחנה אושוויץ כחלק מאירועי יום השואה הבינ"ל ו-75 שנה לשחרור המחנה. הוא נשא תפילה לזכר הנספים. יחד עמו הגיעו אנשי דת מוסלמיים נוספים.

מדובר במהלך בין דתי חשוב, מאחר ו‏מדובר בהמשך המגמה בסעודיה - התנגדות מוחלטת להכחשת השואה ולכל אקט של אנטישמיות. מגמה שהחל אותו עיסא לפני שנתיים, עת שלח את האיגרת למוזיאון השואה בוושינגטון שבה הביע הזדהות עם הקורבנות והבהיר: "האסלאם האמיתי לא יכול לקבל פשעים כאלה". בהמשך הוא גם ביקר שם, במוזיאון השואה בוושינגטון.

 

 

סעודיה מוחמד בן סלמאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד