ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
מסתתרים במקומות שונים

בחופים ובברים: שוטרים נותנים צווי גיוס לגברים אוקראינים

מחשש שיישלחו לקו החזית כדי להחליף חיילים שנהרגו או נפצעו במאבק נגד רוסיה, רבים מהגברים באוקראינה נמלטים ומסתתרים במקומות שונים, גזירת הגיוס רודפת אחרי הגברים בחופי הים ובברים ובמקומות נוספים כמו בתוך כנסייה. "זה כמו סוג של ציד חזירי בר"

בחופים ובברים: שוטרים נותנים צווי גיוס לגברים אוקראינים
הרס רב בצ'אסוב יאר חבל הדונבאס צילום: משרד ההגנה האוקראני

פועלי בניין, עובדים במפעלים, ועוד רבים באוקראינה, מסתתרים מגורמים צבאיים המגישים מסמכי גיוס בברים, חופים, מחסומים, קניונים ואפילו בכנסייה. כשהאבדות גוברות משני הצדדים, צבא אוקראינה אסר על גברים לעזוב את האזור שבו הם רשומים לפי החוק הצבאי. פקידים אוקראינים מודים שכ-200 חיילים נהרגים ו-800 נפצעים מדי יום.

אישה אחת אף התלוננה שפקידים רדפו אחרי בן ה-18 שלה שרכב על אופניו כדי להגיש את מסמכי הזימון שלו. "זה כמו סוג של ציד חזירי בר" אמרה.

לגברים ניתנו צווי גיוס בכניסה לכנסייה בלבוב, ועל פי הדיווחים המהלך עורר מחאות מצד כמרים. אחרים זומנו בזמן שהלכו על החוף באודסה ולצד אגם קייב. עדי ראייה סיפרו כי אדם אחד שהיה בבר קפץ לאגם כדי להימלט ממגייסים שהיו מלווים במשטרה.

מקסים קוז'יצקי, ראש המינהל האזורי של לבוב, מתח ביקורת על השימוש בכנסיות כמקומות לחלק צווי גיוס. "כשאדם הולך לכנסייה, הוא הולך קודם כל לאלוקים", אמר. במקום זאת, הוא אמר שיש לחלק צווי גיוס במרכזי קניות, מקומות בילוי ובמחסומים.

לקבוצה אחרת של גברים הונפקו מסמכי גיוס כשהם נעצרו על ידי המשטרה במועדון לילה בקייב לאחר העוצר בשעה 23:00. גורמים רשמיים טענו ש-219 קיבלו הודעות גיוס.

כל הגברים בין 18 ל-60 חייבים בשירות צבאי ואסור לעזוב את אוקראינה על פי חוק צבאי שנקבע לאחר פלישת רוסיה לפני חמישה חודשים. היוצאים מן הכלל היחידים הם אלה עם בריאות לקויה, מטפלים במשרה מלאה, או אבות עם לפחות שלושה ילדים.

לפני המלחמה היו לצבא אוקראינה כ-125,000 חיילים ועוד 102,000 כשומרי גבול או משמר לאומי. ביום שישי אמר שר הביטחון כי יש 950,000 איש בצבא, במשטרה ובמשמר הגבול.

מלחמת אוקראינה רוסיה דונבאס גיוס צווי גיוס ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד