ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ראו הוזהרתם

מכרישים ועד לדגים מוצצי דם: עשרת החופים המסוכנים בעולם

הקיץ הגיע ואיתו הסכנות שנמצאות בחופים שונים ברחבי העולם. ברשימה לפניכם נמצאים עשרה מקומות מסוכנים, אל תיכנסו למים בחופים הקטלניים האלה, שבהם שחיינים הורעלו, נסחפו על ידי זרמים או אפילו ננשכו על ידי כרישים, פיראניות ועד לדגים מוצצי דם

מכרישים ועד לדגים מוצצי דם: עשרת החופים המסוכנים בעולם
חוף ים: אילוסטרציה צילום: Pixabay

אם אתם מחפשים שמש, ים וגלישה בקיץ הקרוב, אל תתקרבו לאף אחד מהחופים הללו. מחול טובעני מסוכן ודגים טורפים, ועד לחוף הידוע לשמצה בהתקפות כרישים, החופים הללו רחוקים מלהיות טהורים. ברשימה יש גם נקודות יופי טרופיות שמסתירות סודות מוות בגלים שלה, אל תגידו שלא הזהרנו אתכם.

1. חוף הנקפיאי בהוואי ארה"ב

הוואי אולי ידועה באורח החיים שלה, אבל השתכשכות במים בחוף הזה מסוכנת. בעוד שהמקום נראה כמו גן עדן, קורבנות רבים לא שמו לב לאזהרות הרבות על הגלים הקטלניים.

בגלל שהחוף אינו מוגן על ידי שום שונית, הזרמים מוכנים לגרור כל אחד בחזרה אל הים, כ-83 אנשים כבר איבדו את חייהם שם לאחר שנכנסו לטבילה. כך מדווח ה'דיילי מירור'.

2. מפרץ מורקאמב, לנקשייר בריטניה

החול הטובעני, הערוצים המשתנים, המכשולים המסוכנים וניקוז הנהר הופכים אותו למקום שרחוק ממקום רחצה אידיאלי כאשר הגאות עולה. בשנת 2004, 21 אנשים במפרץ מתו לאחר שטבעו בשל הגאות שנכנסה במהירות. הגברים הסיניים שהגיעו מסין לא הכירו את הגאות והשפל כאשר נהרגו.

3. ניו סמירנה ביץ', פלורידה ארה"ב

דרומית לדייטונה ביץ', ניו סמירנה ידועה בתור 'בירת התקפות הכרישים' הבלתי רשמית של העולם. רק בשנה שעברה נרשמו שם 17 תקיפות. זרם סמוך שמביא דגי פיתיון לחוף בניו סמירנה הופך אותו למוקד של כרישים. מומחים מעריכים שלאנשים יש סיכוי גבוה פי 10 להינשך בחוף הזה מאשר בכל מקום אחר בעולם.

4. חוף צ'ופאטי, מומבאי הודו

החוף בהודו מדורג בין המלוכלכים בעולם ולכן מסוכן, בשל כמות המזהמים העצומה במים. הרים של פסולת ופסולת מצטברים סביב החוף הזה מדי שנה, למרות מאמצים קבועים לנקות אותו. טביעת ספינה ב-2011 הובילה לשפך 60,000 טונות של פחם למים. לא מה שהיית מכנה נקודת דייג אידיאלית.

5. פרייזר איילנד, אוסטרליה

היעד המדהים הזה מושך מבקרים מכל העולם, אבל גורמים רשמיים נאלצו להזהיר תיירים מלרוץ במורד דיונות החול שלו לכיוון המים בגלל אוכלוסיית הדינגו האגרסיבית שלו, כלב הדינגו הטורף היבשתי הגדול ביותר באוסטרליה, בשנת 2019, ממשלת קווינסלנד נעשתה כל כך מודאגת שהחלה להטיל קנסות אדירים לכל מי שלא הקשיב להנחיות.

6. חוף סטיית'ס, יורקשייר בריטניה

מלנקשייר ועד יורקשייר, המקום היפה הזה בחוף צפון יורקשייר מסוכן מסיבות שונות מאוד. יום טיול בחוף מזוהה עם תה וטיולי רכבת, הגלים הגדולים מול החוף שם היו הופכים אותו למקום גלישה אידיאלי אלמלא הסיכון לכולרה. לפי ה'דיילי סטאר', החוף נכנס שוב ושוב לרשימת השחייה האסורה של האיחוד האירופי בשל רמות הזיהום מהביוב של החווה המתנקזת אל המפרץ.

7. חופי אמזונס, דרום אמריקה

יציאה לאמזונס ללא הכנה וידע מקדים, תסתיים לא טוב עבור רוב החוקרים בגלל גודל היצורים והצמחים הרעילים והאגרסיביים שלו. הדגים בנהר האמזונס לא מסבירי פנים, המינים שם כוללים פיראנות רעבות, צלופחים חשמליים ואנקונדות. המחרידים ביותר הם הקנדירו, ידוע כי קנדירו שוחה לתוך גופם של בני אדם דרך ומתמקם בפנים, ומכאיב נורא לקורבנותיו.

8. פלאיה זיפוליט, מקסיקו

חוף זה זכה לכינוי 'חוף המוות' על ידי המקסיקנים בשל הזרמים הקטלניים שלו. הוא אמנם יפהפה, הנוף שלו הטעה רבים שיוצאים למים. הודות לפופולריות ההולכת וגוברת של החוף, הוקם צוות מצילים מיוחד, אבל אולי בכל זאת כדאי לבחור חוף אחר בטוח יותר לטבילה בו.

9. קילואה, הוואי ארה"ב

החול השחור על החופים באי הזה בהוואי אולי מושך מאד ומסקרן, אבל טיול כאן צריך להיעשות בזהירות יתרה. הר הגעש הפעיל הסמוך פולט לאוויר ענני לבה, גז ואפר כבר 35 שנה. כתוצאה מכך, ידוע שטמפרטורות המים עולות על 100 מעלות צלזיוס, שזה חם מכדי ליהנות מטבילה.

10. קייפ טריבוליישן אוסטרליה

אם כרישים, דגי פין, חול טובעני, זיהום והרי געש לא היו מספיקים כדי לגרום לך לחשוב מחדש על מקום אחר, מה דעתך להוסיף שורה שלמה של מדוזות קטלניות לתערובת? לאלו שחושבים לשחות סביב קייפ טריבוליישן באוסטרליה, כדי להם ללבוש 'חליפות עוקץ' כדי להגן על עצמם. האזור הוא גם ביתם של תניני מים מלוחים.

חוף ים קיץ כרישים דגים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד