י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
דו"ח מטריד

דאגה מ"תרבות הקיצוניות" הגוברת בקרב שוטרים באירופה

שוטרים באירופה משתפים תוכן גזעני באינטרנט הקשור ללאומיות לבנה, בצרפת רוב שוטרי המקוף הצהירו שיצביעו למרין לה פן הקיצונית. בבריטניה שורה של מקרים שבהם מעורבת משטרת המטרופולין, נתפסו כ"גזעניים מבחינה מוסדית"

דאגה מ"תרבות הקיצוניות" הגוברת בקרב שוטרים באירופה
משטרת לונדון: אילוסטרציה צילום: משטרת המטרופולין

כוחות המשטרה בבריטניה וברחבי אירופה סובלים מ"תרבות של קיצוניות" הולכת וגוברת, כך על פי דיווח שמזהיר מפני עלייה במספר השוטרים המשתפים תוכן גזעני וימין קיצוני באינטרנט. הדו"ח, מאת המכון ליחסי גזע (IRR), אומר שלמשטרת בריטניה יש בעיה קיצונית הולכת וגוברת, והוא מדגיש בעיות ברחבי אירופה. בצרפת, 81% מהז'נדרמים הצהירו שיצביעו לפוליטיקאית הימין הקיצוני מרין לה פן.

בצרפת, בלגיה, גרמניה והונגריה קציני משטרה בכירים לשעבר הפכו למועמדים לראשות העיר והפרלמנט של הימין הקיצוני. בבריטניה, שורה של מקרים אחרונים שבהם מעורבת משטרת המטרופולין פגעו עוד יותר במוניטין של המשטרה, לאחר ששוטרים נתפסו כ"גזעניים מבחינה מוסדית".

הם כוללים שוטרים שמשתפים תמונות בוואטסאפ של שתי אחיות שחורות שנרצחו תוך שהם צוחקים עליהן. קבוצה נוספת של שוטרים בתחנת משטרה בלונדון, נמצאה מתבדחת על התעללות, הרג ילדים שחורים, והכאת נשים שחורות.

ליז פקטה, מנהלת המכון IRR שבדק את הדברים, אמרה ל'גארדיאן': "המסקנה שלנו שהלך הרוח הדה-הומניזציוני ותחושת החסינות הכוללת מוצגים בקבוצות וואטסאפ של המשטרה הם סימפטום, לא גורם, זה מטריד מאד, הגזענות השתרשה במשטרה".

 

משטרת בריטניה לונדון גזענות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד