י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שיעורי תמותה גבוהים

ארגון הבריאות העולמי: התגלו שני מקרים חשודים כנגיף מרבורג

ארגון הבריאות העולמי דווח כי במדינת גאנה באפריקה התגלו שני מקרים אפשריים של מחלת נגיף מרבורג דמוי אבולה, שאם יאושר יסמן את הזיהומים הראשונים אי פעם במדינה במערב אפריקה. מניתוח ראשוני של דגימות שנלקחו משני חולים בדרום גאנה, הם נמצאו חיוביים והשניים מתו

ארגון הבריאות העולמי: התגלו שני מקרים חשודים כנגיף מרבורג
חיסון: אילוסטרציה צילום: Pixabay

ארגון הבריאות העולמי הודיע כי במדינת גאנה באפריקה דווח על שני מקרים החשודים בנגיף מרבורג, קדחת זיהומית ממשפחת האבולה, המועברת לאנשים על ידי עטלפי פירות, ומועברת בין אנשים באמצעות מגע ישיר ומשטחי מזון, כך על פי ארגון הבריאות העולמי. מרבורג עשויה להיות מאוד מזיקה וקטלנית: שיעורי התמותה בהתפרצויות קודמות נעו בין 24% ל-88%.

ארגון הבריאות העולמי מסר כי ניתוח ראשוני של דגימות שנלקחו משני חולים מאזור אשנטי בדרום גאנה, נמצאו חיוביים והשניים מתו, אך הן הועברו לאישור מלא למכון במדינת סנגל, שעובד עם סוכנות הבריאות של האו"ם. שני החולים נלקחו לבית חולים מקומי עם תסמינים הכוללים שלשול, חום, בחילות והקאות.

"ההכנות לתגובת התפרצות אפשרית מתבצעות במהירות כאשר חקירות נוספות מתנהלות", נמסר מטעם ארגון הבריאות העולמי, הארגון הודיע כי הוא "פורס מומחים לתמוך ברשויות הבריאות בגאנה".

ארגון הבריאות העולמי אמר שאם המקרים אכן יאושרו כמרבורג, זאת תהיה הפעם השנייה שבה התגלתה המחלה במערב אפריקה, לאחר שגינאה אישרה מקרה בודד שהתגלה באוגוסט האחרון. התפרצויות קודמות של מרבורג ומקרים בודדים הופיעו באנגולה, קונגו, קניה, דרום אפריקה ואוגנדה, נמסר מטעם ארגון הבריאות העולמי.

ארגון הבריאות העולמי נגיף אפריקה קונגו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד