כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

ראשי העדה החרדית התקשרו להתנצל: "חייבים לערוך חשבון נפש אצלנו"

בכירי הנהלת 'העדה החרדית' התקשרו לאריה גולובוניץ וגינו את תקיפתו הקשה אמש בשכונת בית וגן • אמרו: "אם ארגון 'אתרא קדישא' עומד מאחורי התקיפה, חובה לעלות את הנושא לדיון פנימי ולערוך חשבון נפש" • ראשי הישיבות השכנות, 'עטרת ישראל' ו'קול תורה', יוזמים פרסום הודעת גינוי

ראשי העדה החרדית התקשרו להתנצל: "חייבים לערוך חשבון נפש אצלנו"

תקיפתו של אריה גולובנציץ, שהיה בעבר מבעלי המתחם בבית שמש המצוי בכותרות, ממשיכה לעורר סערה: בכירים ב'עדה החרדית' שוחחו הבוקר (ה') עם הקבלן החרדי וגינו את מקרה התקיפה: "נחצו קווים אדומים -חייבים חשבון נפש".

חודשים ארוכים נחלקו הדעות בתוך 'העדה החרדית' סביב סוגיית הקברים במתחם הבנייה. בימים האחרונים שב הנושא לכותרות לאחר שבד"ץ העדה החרדית בראשות הגאב"ד הגר"ט וייס, קבע כי אין לחפור במתחם מחשש להימצאות מערות קבורה במקום. הראב"ד הגר"מ שטרנבוך, קבע כי ניתן להמשיך בעבודות ללא הפרעה.

עוד בנושא:
"ניסו לרצוח אותי" • בעליו של 'מתחם גולובנציץ' הוכה על ידי 'אתרא קדישא'
איומים גם על הגר"מ שטרנבוך: "אתה הבא בתור"
קרע ב'עדה': האם הגר"מ שטרנבוך יתפטר?
הליטאים אמרו ברוב קולות: לא רוצים את אתרא קדישא

המחלוקת הובילה לתקיפה אמש כאשר קבוצת גברים שהזדהו כחברי ארגון 'אתרא קדישא', פרצו לביתו של גולובנציץ בשכונת בית וגן בירושלים, היכו אותו והדפו אותו במורד המדרגות. כתוצאה מכך, גולובנציץ נפצע ופונה לבית החולים. שם אובחן אצלו שבר בגולגלת.

גולובנציץ מאושפז עדיין בבית החולים שם הוא עובר הבוקר סדרת טיפולים.

מקורביו השוהים על יד מיטתו בבית החולים סיפרו כי מאז שעות הבוקר הוא זוכה לביקורים של רבנים וראשי ישיבות הזוכים ממנו לתמיכה כלכלית בכל מהלך השנה. "מגיעים אין ספור טלפונים של אנשים שמזועזעים ממקרה התקיפה. הייתכן שאנשים שמחשיבים את עצמם יהודים יראי שמיים יתקפו יהודי מבוגר באלימות קשה ומזעזעת?", תהה אחד מהם בשיחה עם 'בחדרי חרדים', "אלו אנשים שצריכים למצות עמם את הדין".

גם בכירים ב'עדה החרדית' שוחחו עם גולובנציץ, "זה מזעזע, נחצו קווים אדומים", אמרו לו, "צריכים לבדוק אם אנשי הארגון אכן עומדים מאחורי התקיפה הזו והיה וכן, חובה לעלות את הנושא לדיון פנימי ולערוך חשבון נפש. אסור לשתוק לנוכח אלימות כזו, זה עלול להדרדר למקרים חמורים אף יותר".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי ראשי כמה ישיבות, ביניהן, 'עטרת ישראל' ו'קול תורה' הזוכות לתמיכתו הכלכלית של גולובנציץ, מתכוננים לפרסם מכתב גינוי לתקיפה האלימה.

אמש סיפר על התקיפה: "תחילה נקש אחד מהם על הדלת ואמר שהוא זקוק לתרומה להכנסת כלה", סיפר גולובנציץ, "הכנסתי אותו לביתי ואז הופיעו שבעה נוספים. לאחר שיחה קצרה הם צעקו עלי על כך שאיני עושה למען פתרון הבעייה במתחם ושאיני עוצר את העבודות. הסברתי להם שאני כבר לא קשור לפרוייקט ומכרתי את הקרקע.

"למרות זאת הם התנפלו עלי היכו אותי במכשיר קהה וחשתי שהם רוצים לרצוח אותי. הם הדפו אותי במורד המדרגות וקראו: 'זה רק ביקור ראשון. הפעם הבאה תהיה גרועה יותר'".

ממשטרת ירושלים נמסר, כי בניגוד למבה שפורסם אמש, "לא התקבלה שום תלונה מהמותקף, או מי מבני משפחתו, בעניין". אך מוסיפים כי "אנו אופטימיים לגבי מעצר התוקפים".
בית חולים אתרא קדישא אריה גולובנציץ תקיפה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 41 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד