ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024

לונדון: המאפיה הכשרה תשלם 54,000 דולר לשף

לונדון: שף שהשתמש בריבה לא כשרה פוטר מעבודתו במאפייה הכשרה 'כרמלי' • עם זאת בית המשפט חייב את בעלי המאפייה לפצות את העובד בטענה שה'הריבה זה רק תירוץ'

צילום: אילוסטרציה
צילום: אילוסטרציה

הבעלים של מאפיית 'כרמלי', המשמשת את הקהילה החרדית בשכונת גולדרס גרין בלונדון, נאלצו השבוע להיפרד מסכום של 54,000 דולר לאחר שבית המשפט פסק כי פיטרו עובד בכיר שלא בצדק.

השף תופיק באנלי, הוא אחד מהדמויות הבולטות במאפייה והחל לעבוד בה בשנת 2004. לאחרונה הודיעו לו בעלי המאפייה כי הוא מפוטר מעבודתו לאחר שגילו כי נהג להשתמש בריבת תות שדה שאינה כשרה.

בנאלי עתר לבית המשפט שם טען כי בעלי המאפייה רק חיפשו "תירוץ" לפטר אותו, דבר שהיו עושים מזמן. לדבריו, בשנת 2008, השתנו יחסי העבודה עם מעסיקיו כשפנה לבית הדין לעבודה והגיש נגדם תביעה על כך שהם מתעלמים מכאבי הגב שמהם הוא סובל כתוצאה מעומס העבודה. מאז, כך לטענתו, בעלי המאפייה ראו בו "עובד בעייתי".

המתיחות עלתה שוב כשהשף הגיש תביעה לבית המשפט שם טען כי עבודתו לא תואמת למוגבלויותיו.

במהלך החקירה המשפטית הודה השף כי לאורך תקופה ארוכה עשה שימוש בריבה לא כשרה אך יחד עם זאת הוסיף כי השימוש בריבה הוא רק "תירוץ" לפיטוריו. בשל כך, קיבל בית המשפט את עמדתו וחייב את בעלי המאפייה לשלם לו פיצויים בסך 54,000 דולר.

גם הערעור שהגישו בעלי המאפייה נדחה חרף הטענה כי שימוש במוצר לא כשר, היה יכול להרוס את העסק.
פיצויים ריבה כשר מאפיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד