ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024

אריה דרעי: "אלי ישי מתנהל כסיעת יחיד"

יו"ר ש"ס אריה דרעי תוקף את היו"ר המודח: "הוא עוד לא השלים עם השינוי וזה עדיין קשה לו" • אומר על שר האוצר יאיר לפיד: "הוא החליט שהוא לא רוצה לדבר איתי"

דרעי וישי. צילום: פלאש90
דרעי וישי. צילום: פלאש90



"אלי ישי, מתפקד כסיעת יחיד. הוא עוד לא השלים עם השינוי", כך אומר יו"ר ש"ס אריה דרעי, על היו"ר המודח של התנועה.

בראיון למזל מועלם ב'אל מוניטור', מאשים דרעי את ראש הממשלה בנימין נתניהו כמי שנושא באחריות הכוללת לייבוש התקציבים למוסדות התורה, לגזרות הכלכליות ולאווירת הרדיפה כלפי החרדים; ראש הממשלה הוא זה שבגד בחרדים לטובת בנט ולפיד, והשאיר את ש"ס מאוכזבת ופגועה.

באשר לש"ס אמר: "13 שנה הייתה הנהגה מסוימת ואני לא הייתי שם. בבחירות הייתה הנהגה משולשת וזה היה טוב לתקופה ההיא כדי למנוע משבר עמוק מדי, אבל זה לא היה הכי מוצלח. בחודשים האחרונים, לאט לאט, העניינים מתחילים לזוז לכיוון הנכון. בש"ס יש עכשיו סגנון וטון אחרים, אנחנו נלחמים מהאופוזיציה ונערכים לבחירות לרשויות המקומיות. גם כאן יש שינויים מהותיים. אני מחליף את רוב הנציגים בארץ, רוצה לרענן את השורות, להביא אנשים חדשים ונמרצים, צעירים דומיננטיים וקשובים לציבור, למרות שיש לי הרבה הכרת הטוב לוותיקים".

אשר לח"כים בסיעה אמר: "אריאל אטיאס למשל, מהיום הראשון שלו בפוליטיקה כבר היה שר ולא ידע מה זה להיות מחוץ לממשלה. עכשיו הוא יו"ר סיעה והוא עושה עבודה נהדרת. נאומים, הצעות לסדר ותרגילים אופוזיציוניים. אנחנו מתפקדים כסיעת אופוזיציה לוחמנית, חוץ מאלי ישי, שמתפקד כסיעת יחיד. הוא עוד לא השלים עם השינוי וזה עדיין קשה לו. אנחנו מבינים אותו".

לפיד לא מדבר איתי

"אני לא חושב שזה ריאלי", הוא אומר ביחס לסיכויי החזרה לממשלה, "אני לא רואה שבתקופה הקרובה יהיה משבר ממשלתי. הרכב הממשלה היחיד בו החרדים יכולים לשבת זה עם הליכוד ומפלגת העבודה, ואני לא רואה מצב שנתניהו מתנער מ'הבית היהודי' ומ'יש עתיד', והולך להקים ממשלה עם סדר יום מדיני וכלכלי אחר".

אשר ללפיד הוא אומר: "הוא החליט שהוא לא רוצה לדבר איתי. לצערי, זה ברור שההישג הכי גדול של יאיר לפיד הוא השארת החרדים בחוץ, וזה גם ההישג הגדול של הברית בינו לבנט. לכן לפיד נענה לו והולך לכיוונו בהתנחלויות. כל הרקע הזה הוא פוליטי, והבעיה היא שזה יוצר קרע נוראי בעם. לפיד מצליח לעשות את זה בתחכום ובחיוך, הוא מציג את עצמו כמי שדואג לציבור החרדי, אבל הוא לא מנסה לדבר עם אף אחד מאיתנו. הוא כביכול מדבר עם החרדים מעל ראשנו. הוא גוזר עליהם גזרות איומות, ואז אומר להם שזה לטובתם. עושה עליהם סיבוב".

דרעי, מתומכי הסכם אוסלו, לא מתלהב מהתנעת ההליך המדיני: "אני לא חושב שהסכם עם הפלסטינים הוא ריאלי כרגע, והלוואי ואתבדה. אני פשוט לא חושב שאפשר להגיע להסדר קבע במשא ומתן הזה. אני מאמין שצריך לנסות להגיע לפתרון ביניים ארוך טווח שבסוף יוביל להסדר קבע, אבל יאפשר לנו להיות בטוחים, שאנחנו לא מפקירים שטח וחלילה מקבלים טרור. אבל גם את זה הממשלה בהרכבה הנוכחי לא יכולה לממש".
אריה דרעי אלי ישי ש''ס בחירות לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 39 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד