י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המאבק על הצביון

רבני העיר חריש במכתב משותף: "אל תתנו יד לפתיחת הקאנטרי בשבת"

מכתב אחדות ובו חתומים כלל רבני העיר חריש קורא למועצת העיר חריש לחזור בה מכוונתה לסייע לפתיחת הקאנטרי בשבת | "רובו המובהק של התושבים מייחל שחריש תשמור על השבת במרחב הציבורי שלה" נכתב 

רבני העיר חריש במכתב משותף: "אל תתנו יד לפתיחת הקאנטרי בשבת"
פארק מים צילום: Anat Hermon/FLASH90

אחדות מקיר לקיר- רבני חריש מכל הזרמים קוראים לעריית חריש לא לתת יד להקמת קאנטרי שיהיה פתוח בשבת.

כלל רבני העיר חריש התאגדו יחד במכתב מיוחד עליו חתמו, ובו קריאה משותפת למועצת העיר חריש לחזור בה מכוונתה לסייע לפתיחת הקאנטרי בשבת.

מכתב רבני העיר חריש 

במכתב, עליו חתומים 26 רבני העיר, נכתב כי שמירת השבת הציבורית בחריש היא מהיסודות החשובים ביותר של העיר ההולכת ונבנית, רובו המובהק של התושבים מייחל שחריש תשמור על השבת במרחב הציבורי שלה: "הקמת קאנטרי שיהיה פתוח באופן רשמי ומוצהר בשבתות ובמועדי ישראל היא פגיעה קשה בלב הפועם של עירנו - בקדושת השבת הציבורית בחריש, עיר חדשה המוקמת ומתפתחת בארץ ישראל ראויה שהפרהסיה הציבורית שלה בשבת תהיה מתאימה לרוח ישראל," מדגישים רבני העיר במכתב.

בהמשך המכתב פונים רבני העיר בבקשה נחרצת למועצת העיר שלא לתת יד לחילול השבת.

"אנו קוראים למועצת העיר לחזור בה מכוונתה לתת יד לפתיחת הקאנטרי בשבת ולפעול למען שמירת השבת בכל המרחב הציבורי שלנו" נכתב.

בסיום המכתב פונים רבני העיר לציבור הרחב לזעוק את זעקת השבת, "אנו קוראים לציבור הרחב להבהיר את כוונתו לפרנסי העיר, כי לא ירצה להשתמש במקום שיחרוט על דגלו את רמיסת קדושת השבת בעירנו. ראויה היא חריש, עיר ואם בישראל, שתוכר ותורגש בה קדושת השבת ונועמה", מסיימים רבני העיר את המכתב המשותף.

יש לציין כי נושא שמירת השבת מאחד ציבורים דתיים וחרדים הדואגים לצביונה של העיר. כזכור, עיריית חריש פרסמה מכרז לקראת הקמת "קאנטרי עירוני", כשאחד התנאים לגשת למכרז הוא התחייבות לפתוח את המקום גם בשבת.

התנאי הפוגעני גרר גינויים מקיר לקיר, כשהעובדה ברורה - פתיחת הבריכה בשבת תפגע קשות באנשי עסקים עם רקע דתי ושומרי מסורת, וכן יחייב עשרות עובדים רובים מרקע חלש לעבוד בשבת. 

בנוסף, הדבר מנוגד לחוק שעות עבודה ומנוחה שאוסר כל פגיעה בעובדים על רקע שמירת שבת.

 

חריש שבת חרדים חילונים קאנטרי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד