כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בחירות 2022

נתניהו מגיב לאיחוד גנץ-סער: "לא מתערב איך השמאל מתחלק בקולות"

רה"מ לשעבר בנימין נתניהו הגיב הערב לאיחוד המסתמן בין מפלגת כחול לבן לתקווה חדשה ואמר כי "המפלגה של גדעון וגנץ רק מחדדת את השאלה - האם שוב תקום ממשלת שמאל של יאיר לפיד עם הערבים או האם תצביעו לליכוד בהנהגתי ויחד נקים ממשלה לאומית חזקה"

נתניהו מגיב לאיחוד גנץ-סער: "לא מתערב איך השמאל מתחלק בקולות"
בנימין נתניהו צילום: לשכת נתניהו

ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו הגיב הערב לדיווחים לאיחוד בין מפלגות תקווה חדשה יחד כחול לבן: "אנחנו בליכוד לא מתערבים באיך השמאל מחלק את הקולות שלו. המפלגה של גדעון וגנץ רק מחדדת את השאלה בבחירות הקרובות - האם שוב תקום ממשלת שמאל של יאיר לפיד עם האחים המוסלמים והרשימה המשותפת או האם תצביעו לליכוד בהנהגתי ויחד נקים ממשלה לאומית חזקה, יציבה, ממשלה שתחזיר לכל אזרחי ישראל גם את הביטחון וגם את התקווה".

שר הביטחון בני גנץ ושר המשפטים גדעון סער יקיימו הערב (ראשון) מסיבת עיתונאים משותפת. אחרי הפרסום, שרי תקווה חדשה, ללא יועז הנדל, התכנסו היום בצוהריים לישיבה על ההסכם המתגבש עם גנץ.

על פי הפרסום של עמית סגל בחדשות 12, הסיכום בין המפלגות: סיכומים, סיעת תקווה חדשה תקבל יחס של כשליש מול שני שלישים לכחול לבן ברשימה המאוחדת: סער ישובץ במקום השני, שאשא-ביטון בחמישי, אלקין בשביעי - ויועז הנדל ככל הנראה לא ייכלל כלל ברשימה.

פריצת הדרך התחוללה ביום חמישי האחרון, והודעה על כך צפויה בקרוב בכפוף לסיכומים סופיים. לאיזנקוט יישאר המקום השלישי וכן כמה מקומות נוספים - אם יבחר להתמודד.

השר יועץ הנדל, שלא צפוי להיכלל ברשימה החדשה, כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "אני מקבל היום מאות פניות, חלקן של תמיכה וחלקן של שמחה לאיד. עוד ארחיב בהמשך, אבל לעת עתה אני חייב להבהיר משהו: אני גאה בזה שהתנגדתי לישיבה עם המשותפת בסבב ג׳. זה בעיני מזיק למדינת ישראל ולדו קיום. השנה האחרונה הוכיחה שאין דבר כזה ״הצבעה אחת״ כמו שאמרו לי מומחים פוליטיים בזמנו. מי שמפחד שאתנגד שוב - צודק. אתנגד שוב".

"אני מבין שגם היה איום מצד החרדים על נוכחותי ברשימה. גם בזה אני גאה", הוסיף. "קיבלתי החלטות קריטיות והיסטוריות לטובת האזרחים החרדים בזמן שהפוליטיקאים החרדים עבדו למען העסקנים. זה חלק ממהלך של שבירת האוטונומיות במדינת ישראל וכולי גאווה שלא נכנעתי לעסקנות ולא לדחיית החלטות שנגררות המון שנים.
כפי שאמרתי, אעבוד קשה בשביל שקולות הימין הממלכתי יהיו בעלי ייצוג מכובד בכנסת הבאה. מבטיח לעדכן בקרוב".

בנימין נתניהו מפלגת תקווה חדשה מפלגת כחול לבן בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד