כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

המהפך בבית שמש: מדוע חזר בו בנט מתמיכתו בבלוך?

'הבית היהודי' בבית שמש מאחדת כוחות עם החילונים ומעמידה בראש הרשימה את אלי כהן - שיתמודד מול ראש העיר החרדי • עליזה בלוך המודחת: "המהלך בוצע מאחורי גבי"

אלי כהן, יתמודד נגד ראש העיר החרדי. צילום: בחדרי חרדים
אלי כהן, יתמודד נגד ראש העיר החרדי. צילום: בחדרי חרדים



חודשיים וחצי לפני הבחירות המוניציפאליות, הבית היהודי מפתיעה בבית שמש – ומעמידה בראש רשימתה את אלי כהן, מועמד חילוני, כמתמודד מול המועמד החרדי מטעם ש"ס, ראש העיר משה אבוטבול. ככל הנראה, מספר 2 ברשימה תהיה אישה. את המשך הרשימה יאיישו דתיים וחילוניים.

בימים האחרונים ניהל יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, שיחות עם המועמד העצמאי אלי כהן, והגיע למתווה לפיו כהן יצטרף לבית היהודי, וכך יתאחד המחנה הציוני בבית שמש.

"אני מברך על ההגעה למתווה של אחדות ושיתוף פעולה בתוך הגוש הציוני, כדי להגיע בכוח עוצמתי למטרה האמיתית – החזרת העיר לידיים ציוניות, למתינות ולשפיות, שייצגו את היהדות היפה ומאירת הפנים", אמר בנט. "אני קורא לכל המפלגות הציוניות להצטרף למאבק, שהפך להיות סמלי עבור מדינת ישראל. זאת ההזדמנות האחרונה. אין לגוש הציוני ברירה אלא לנצח בה".

לדבריו, "המחנה הציוני בבית שמש קיבל היום הזדמנות להתאחד ולהביא להחזרת בית שמש לפסים של צמיחה ושל דו קיום. התוצאות תלויות בתושבים - כל תושב חייב לצאת, להביא את משפחתו וחבריו ולהצביע כדי להביא שינוי. הבית היהודי נפתחה למנדטים רבים מהציבור החילוני בבחירות האחרונות, ואנחנו ממשיכים בכך גם בבחירות המונציפליות, ובתוכן גם בבית שמש".

יש לציין כי בבחירות הקודמות הגוש הציוני היה מפוצל ואיש ש"ס, משה אבוטבול, ניצח בקרב על ראשות העיר. כהפקת לקחים הוחלט בקרב הציונים הדתיים והחילונים לאחד כוחות, וכך אלי כהן, שהתחיל את המרוץ שלו לפני כשנה, חבר לבית היהודי ויעמוד בראש הרשימה המוניציפאלית של המפלגה.

הלחץ על בנט

לפני מספר שבועות, במסיבת עיתונאים מתוקשרת, הכריז בנט על מועמדותה של עליזה בלוך כמועמדת המפלגה לראשות העיר. בלוך הודיעה על ריצתה מיד לאחר סיום שנת הלימודים בבית הספר 'ברנקו וייס', בו שימשה בשנים האחרונות כמנהלת.

אלא שמיד לאחר מכן נפתחה כנגדו מערכה חזיתית, מצד גורמים בבית היהודי עצמו, שאיימו לתמוך באלי כהן ולא בבלוך. לטענתם, בחירתה נעשתה בכפייה ו"בבריונות פוליטית" ותוך חציית כל הקווים הן בידי המועמדת והן בידי ראשי המפלגה. "החלפת השלטון המקומי היא המטרה העיקרית של מערכת בחירות זו", טענו, ולכן המליצו לאנשיהם לתמוך באלי כהן לראשות העיר.

ימים חלפו, ומתברר כי הלחץ עשה את שלו.

השאלה הבאה היא איך יגיבו במפלגות החרדיות לצעד זה, והאם הוא פוגע בסיכוייו של משה אבוטבול, המועמד החרדי כרגע הן של ש"ס והן של 'יהדות התורה', לזכות בראשות העיר. לכאורה, מועמדותו יציבה, אולם אם וכאשר יילך ויתברר כי אלי כהן גובר עליו, אזי יתכן שתיפתח חשיבה מחודשת בנושא.

ומה תעשה המועמדת עליזה בלוך שהודחה, וכעת מוצע לה לעמוד במקום מספר 2?

האכזבה של בלוך

"כשהחלטתי לפני כחודשיים להיעתר לפניות הרבות אליי להתמודד על ראשות העיר בית שמש, לא עשיתי זאת כי חיפשתי תפקיד או תואר של כבוד. עשיתי זאת למען מטרה – שאני מאמינה בה גם היום – שכדי להציל את בית שמש, מוכרחים ליצור שינוי. ברור היה שיש לנו הזדמנות אחת בלבד לכך, ושאסור לפספס אותה. זו גם הסיבה שהסכמתי לכך שבראשית אוגוסט ייערך סקר בין המתמודדים הציוניים על ראשות העיר. היה ברור שהזוכה בסקר זה יהיה המתמודד היחיד מול ראש העיר המכהן. התחייבתי לעמוד בתוצאות הסקר, לא לחפש תפקיד ולא להסכים לשום קומבינה. התחייבתי לשותפות נאמנה עם מפלגות הליכוד, יש עתיד, בית שמש שלנו, שחר, משפחה אחת ותגר. אין לי כל כוונה להפר שותפות זו.

"לצערי, תוך כדי עריכת הסקר החליטה מפלגת הבית היהודי לחבור לאלי כהן, והציעה לי לכהן כסגנו. סירבתי, כי לדעתי גם בפוליטיקה יש גבולות ואסור לזגזג. האמון שהתושבים נתנו בי, והדברים שלהם התחייבתי, חשובים יותר מכל תפקיד שיציעו לי. בעקבות כך ביצעו הבית היהודי ואלי כהן את המהלך מאחורי גבי.

"הודעה שכזו בוודאי משפיעה על תוצאות הסקר, ולפיכך הסקר ותוצאותיו אינם רלוונטיים עוד. צר לי על ההתנהלות שנעשתה מאחורי גבי, אך אני נשארת נאמנה לתושבי בית שמש ולדרך שאני כה מאמינה בה. כאן גם ההזדמנות להודות לאלפי האנשים שתומכים בי, וכבר שבועות רבים עושים לילות כימים כדי להביא את השינוי המיוחל לתושבי בית שמש. בכוונתי להמשיך ולהילחם כדי ששינוי זה יקרה למען עתידה של בית שמש. על המשך צעדיי בעניין זה אחליט בימים הקרובים".
בית שמש הבית היהודי אלי כהן עליה בלוך נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד