ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
ירי אקראי

שוב טבח נוראי בדרום אפריקה: אלמונים טבחו בעשרות אנשים

מעל עשרים הרוגים לאחר 3 מקרי ירי בטברנה בדרום אפריקה, היריות הדגישו את החששות לגבי הבטיחות לאחר שרק לפני שבועיים מעל 20 בני נוער מתו באופן מסתורי בטברנה של עיר החוף

שוב טבח נוראי בדרום אפריקה: אלמונים טבחו בעשרות אנשים
שוטרים בדרום אפריקה צילום: משטרת דרום אפריקה

לפחות 23 בני אדם נהרגו בסוף השבוע כשחמושים פתחו באש על שלוש טברנות בדרום אפריקה, במה שהמשטרה תיארה כ"יריות אקראיות". 

מוקדם בבוקר יום ראשון האחרון ביוהנסבורג, קבוצה של גברים חמושים ברובים ואקדחים אוטומטיים הסתערה על בית מרזח הומה אדם בעיר הנמל נומזמו, בשכונת אורלנדו במזרח בעיר, כך אמרה דימקאטסו סלו, דוברת המשטרה.

הגברים פתחו באש בסביבות חצי שעה אחרי חצות במה שנראה כמו ירי אקראי, הרגו 12 אנשים במקום ופצעו 23. שלושה אנשים נוספים מתו מאוחר יותר בבית חולים, כך מסרה המשטרה. ההרוגים היו בין הגילאים 19 עד 35.

שעות בלבד לפני הפיגוע בסווטו, חמושים בפיטרמריצבורג, עיר הממוקמת כ-300 קילומטרים דרומית-מזרחית ליוהנסבורג במחוז קוואזולו-נטאל, הרגו לפחות ארבעה בני אדם ופצעו לפחות שמונה בירי בטברנה, אזור בפאתי של העיר, כך אמרה המשטרה. לא היו ראיות לכך ששתי התקיפות קשורות, אמרה דוברת המשטרה.

מקרה שלישי, בסביבות השעה 20:30 במוצאי שבת, שני גברים נכנסו לטברנה, והחלו לירות באקראי בעיר קטלהונג מזרחית לסווטו. מהמשטרה נמסר כי ארבעה גברים נכנסו למקום, והחלו לירות באקראי. המשטרה לא מסרה אם יש קשר בין הפיגועים אך הם אמרו שהם פתחו במצוד אחר החמושים, שלושת הפיגועים הנפרדים, במרחק מאות קילומטרים זה מזה, העלו את שיעור הפשע והאלימות הגבוה של דרום אפריקה.

על פי נתונים סטטיסטיים של המשטרה, המדינה רשמה 5,760 רציחות בשנה שעברה, או 9.5 רציחות לכל 100,000 איש, עלייה של 66 אוחזים מהשנה הקודמת. תחנת המשטרה המשרתת את האזור, היא בעלת המספר השני בגובהו של רציחות שדווחו במדינה.

רק לפני שבועיים, 21 בני נוער מתו באופן מסתורי במהלך בילוי לילי בעיר החוף מזרח לונדון, כ-360 קילומטרים דרומית מערבית לפיטרמריצבורג. סיבת מותם עדיין לא ידועה, אך גורמים רשמיים שללו דריסה.

דרום אפריקה רצח טבח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד