כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
עשרות פצועים

פורטוגל פורסת אלפי כבאים כדי להילחם בלהבות אדירות

הרשויות בפורטוגל הכריזו על מצב חירום לאחר שעשרות בני אדם נפצעו בשריפות ששוטפות את צפון ומרכז פורטוגל, שם נאבקים כ-3,000 כבאים ויותר מ-60 מטוסים כדי לכבות את הלהבות על רקע טמפרטורות יוקדות

פורטוגל פורסת אלפי כבאים כדי להילחם בלהבות אדירות
שריפות בפורטוגל צילום: צילום מסך

הרשויות בפורטוגל נלחמות בלהבות אדירות, אלפי כבאים מנסים להשתלט על השריפה, לפחות 12 כבאים ו-17 אזרחים נזקקו לסיוע רפואי בשל פציעות שנגרמו מהשריפות, כך דווח ביום ראשון בטלוויזיה הממלכתית הפורטוגלית RTP וכלי תקשורת מקומיים אחרים.

האיחוד האירופי הפעיל ביום ראשון את תוכנית הסיוע שלו לצי אווירי של כיבוי אש המאפשר למדינות החברות לחלוק משאבים. ספרד, שספגה גם שריפות באחרונה, הגיבה במהירות על ידי גיוס שני מטוסי כיבוי ששלחה לפורטוגל, ממשלת פורטוגל אמרה שהיא פרסה 60 מטוסים כדי לתמוך בצוותי הקרקע שלה.

פורטוגל סובלת מזה זמן רב משריפות יער גדולות, ולעתים טרגיות. בשנת 2017, שריפות שיצאו מכלל שליטה הרגו יותר מ-100 בני אדם. האיחוד האירופי אומר ששינויי האקלים מעמידים את היבשת בפני אחת השנים הקשות ביותר שלה עבור אסונות טבע כמו בצורת ושריפות. שריפות בערו במספר אזורים מאז השבוע שעבר וכמעט 250 שריפות חדשות דווחו ביום שישי ושבת.

"אנו עומדים בפני מצב כמעט חסר תקדים במונחים מטאורולוגיים", אמר בשבת אנדרה פרננדס, המפקד הלאומי של ההגנה האזרחית. פורטוגל כבר ראתה מזג אוויר קיצוני השנה, עם בצורת שהשפיעה על כ-28% משטח המדינה ביוני, מדענים אומרים ששינויי האקלים קשורים לאירועי מזג אוויר קיצוניים ותכופים יותר, כולל גלי חום ושריפות יער.

המדינה אימצה הגבלות האוסרות על גישה לציבור ליערות הנחשבים בסיכון מיוחד, אסרה על שימוש במכונות חקלאיות והוציאה מחוץ לחוק זיקוקים. ראש הממשלה קוסטה, בהודעה בטוויטר, הזכיר לאזרחים לא להדליק אש בחוץ או להשתמש במכונות חקלאיות כבדות שעלולות לגרום לניצוצות.

פורטוגל שריפה איחוד האירופי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד