כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ביקורת מבית

הרגליים כבר לא משהו, גם לא הפה: עוזריו של ביידן חוששים

אנליסטים דמוקרטיים חוששים שג'ו ביידן, בן ה-79, עשוי להיות מבוגר מכדי להתמודד לבחירה מחדש ב-2024, הנשיא מתמודד עם כושרו הגופני והנפשי, צוות הבית הלבן אמר שהם מודאגים מטעויות בכל פעם שהוא מדבר בפומבי, עוזרים חוששים שהוא עלול למעוד במהלך אירועים. אך למרות חששות המבקרים, אנשי הצוות טוענים כי ביידן "מעורה אינטלקטואלית"

הרגליים כבר לא משהו, גם לא הפה: עוזריו של ביידן חוששים
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן צילום: מתוך האינסטגרם שלו

ה'ניו יורק טיימס' שוב מציע שג'ו ביידן עשוי להיות מבוגר מכדי להתמודד לבחירה מחדש ב-2024: כך במאמר שחשף כי עובדי צוות הנשיא חוששים שהוא עלול למעוד ולדבר דברים שהוא לא אמור לדבר.

ביידן, בן 79, חווה ירידה ברמות האנרגיה, כאשר כמה עוזרים טוענים שהוא מרבה להתערר תוך כדי הליכה, מה שמעלה תמיד חשש שהוא ימעד. בנוסף, הוא גם מלמל דיבורים לא ברורים במהלך אירועים ציבוריים בפני קהל.

אנשי הצוות אמרו ל'ניו יורק טיימס' שנחשב לעיתון פרו ביידן והדמוקרטים, שהם מוצאים את עצמם לא אחת, "עוצרים את נשימתם", במהלך הנאומים של ביידן כדי לראות אם הוא מגיע לסוף ללא טעות.

ה'ניו יורק טיימס' החל להטיל ספק בכשירותו של ביידן לתפקיד בחודשים האחרונים, עזיבה ניכרת מהתמיכה הנמרצת של הניו יורק טיימס בביידן לקראת הבחירות ב-2020.

כותרת העיתון היא, "בגיל 79, ביידן בוחן את גבולות הגיל והנשיאות" כאשר כתב הטיימס פיטר בייקר כותב כי "גילו של הנשיא הפך יותר ויותר לנושא לא נוח לו, לצוותו ולמפלגתו". בייקר גם שוחח עם אסטרטגים דמוקרטיים שמעלים חששות ש"לא חכם" עבור ביידן להתמודד מחדש לכהונת הבית הלבן שתסתיים כשהוא יהיה בן 86.

בחודש שעבר, הוא נפל מהאופניים שלו במהלך רכיבה ליד בית החוף שלו בדלאוור ואז קפץ מסביב במאמץ להוכיח שהוא לא נפצע בתאונה. עוזרים טוענים שבריאותו של ביידן היא נושא רגיש ברחבי הבית הלבן. עם זאת, יותר מתריסר בכירים ויועצים בהווה ובעבר 'דיווחו באופן אחיד' כי ביידן מעורב נפשית בתפקידו כנשיא. הם אמרו שהוא "שואל שאלות חכמות" במהלך פגישות, מדבר עם עוזריו על נקודות מחלוקת ועוזר להם לשנות נקודות תורפה בנאומיו.

ג'ו ביידן ניו יורק טיימס דמוקרטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד