י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
טבח רוסי

לפחות 18 הרוגים בפגיעת טיל על בניין דירות במזרח אוקראינה

18 הרוגים ויותר מ-30 בני אדם היו לכודים במהלך הלילה בהריסות של בלוק בן חמש קומות בעיירת חסיב יאר במזרח אוקראינה. ראש הסגל של נשיא אוקראינה, אמר שהתקיפה היא "עוד מתקפת טרור" וכי יש להגדיר את רוסיה כ"נותנת חסות ממלכתית לטרור" 

לפחות 18 הרוגים בפגיעת טיל על בניין דירות במזרח אוקראינה
ההרס הנורא במזרח אוקראינה צילום: משרד ההגנה האוקראיני

לפחות 18 בני אדם נהרגו ועשרות נפצעו ונלכדו לאחר שמטח טילים שוגר על ידי כוחות רוסים על בניין דירות בן חמש קומות בעיירה חסיב יאר במזרח אוקראינה. אתמול אמר פבלו קירילנקו, מושל אזור דונייצק, בטלגרם כי עשרות בני אדם נלכדו מתחת להריסות בלוק הדירות, פעולות ההצלה עדיין בעיצומן.

אנדריי ירמק, ראש הסגל של נשיא אוקראינה, אמר שהתקיפה היא "עוד מתקפת טרור" וכי יש להגדיר את רוסיה כ"נותנת חסות ממלכתית לטרור" כתוצאה מכך. על פי האוקראינים הבניין נפגע מרקטות רוסיות שנורו ממערכות הנישאות במשאיות. שירותי החירום האוקראינים דיווחו תחילה על מספר הרוגים של 10, אך מאוחר יותר תיקנו את הנתון ל-18

"רצנו למרתף, היו שלוש פגיעות, הראשונה במטבח", סיפרה אחת התושבות, לודמילה, בת 24, לסוכנות הידיעות רויטרס. "השנייה, אני אפילו לא זוכרת, היה ברק, רצנו לכיוון הכניסה השנייה ואז ישר לתוך המרתף. ישבנו שם כל הלילה עד הבוקר".

מתקפת הרקטות אתמול היא האחרונה בפרץ האחרון של התקפות רוסיות על מבנים אזרחיים. ב-28 ביוני, לפחות 19 בני אדם נהרגו לאחר שטיל רוסי פגע במרכז קניות צפוף בעיר קרמנצ'וק שבמרכז אוקראינה, ועוד 21, כולל שני ילדים, נהרגו ב-1 ביולי כאשר שני טילים רוסיים פגעו בבלוק רב קומות של דירות ומרכז בילוי בעיירת חוף קטנה ליד אודסה.

מלחמת אוקראינה רוסיה רוסיה טבח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד