י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הגז הרוסי

פוטין נוקם: הגרמנים נערכים לחורף קר

רוסיה מספקת פחות ופחות גז לגרמניה | כעת נסגר צינור ה'נורד סטרים' לצורך תחזוקה, אך אף אחד לא יודע בוודאות אם הוא יחזור לפעילות | הקרמלין משתמש בגז כדי להפעיל לחץ על גרמניה להוריד את הסנקציות

פוטין נוקם: הגרמנים נערכים לחורף קר
באר נפט: אילוסטרציה צילום: Pixabay

שוכרי דירות רבים בגרמניה מקבלים בימים אלה מכתבים לא נעימים. ככל שמחירי האנרגיה עולים באופן דרמטי, בעלי בתים וחברות ניהול נכסים מגדילים את התעריף החודשי עבור עלויות החימום. חברת דיור אחת בברלין הודיעה על עלייה של 100% במחירי החימום לדירות מחוממות בגז או נפט.

ה-GdW, עמותה המייצגת 3,000 חברות דיור, חישבה שכל משק בית יצטרך להוציא עד 3,870 דולר יותר עבור אנרגיה בשנה הקרובה. צינור ה'נורד סטרים' מרוסיה לגרמניה נסגר לצורך תחזוקה שוטפת, אך אף אחד לא יודע בוודאות אם הוא יחזור לפעילות בסוף הקיץ. אך לא רק עליית מחירי האנרגיה מכבידה על אנשים, האינפלציה משפיעה כמעט על הכל.

קנצלר גרמניה אולף שולץ כבר הבהיר שאף מדינה בעולם לא תוכל לספוג את מפולת העלויות הממשמשת ובאה. "לא נוכל לסבסד את כל המחירים", הדגיש הקנצלר. בינתיים, שר הכלכלה רוברט האבק קרא לגרמנים לחסוך באנרגיה בשבועות האחרונים.

קבוצת הנדל"ן הגדולה בגרמניה, 'וונויה' (Vonovia) מתכננת להפחית את הטמפרטורה, מה שלהערכתה יפחית את הצריכה ב-8%. אספקת המים החמים לא תושפע, ולא יהיו הגבלות על מקלחת או רחצה, אך יהיו הגבלות על חימום.

תאגיד השידור הגרמני DW מדווח, כי בדיפולדיסוולד. עיירה קטנה במדינת סקסוניה, הודיע ​​קואופרטיב דיור לדייריו שבעתיד יהיו מים חמים רק בשעות הבוקר המוקדמות, בצהריים ובערב, ולא יהיו מים חמים 24 שעות ביממה. לתושבים נמסר: "כפי שכבר הוכרז באסיפה הכללית, כעת עלינו לחסוך לחורף".

הסיפור עורר דיון ברשתות החברתיות. שרת הבינוי הפדרלית קלרה גייביץ מיהרה לכנות את ההגבלות כבלתי חוקיות. בהתאחדות הדיירים הגרמנית אף הצהירו כי מחסור במים חמים מהווה עילה להפחתת שכר הדירה.

מלחמת אוקראינה רוסיה גז גרמניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד