כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נשבר שיא מכירות

הויסקי הכי יקר בעולם: חבית נדירה נמכרה ב-66.5 מיליון שקל

חבית וויסקי סינגל מאלט נמכרה על ידי מזקקה סקוטית תמורת שיא של 16 מיליון ליש"ט. החבית מכילה מספיק אלכוהול למילוי 440 בקבוקים, בשווי 150,000 שקלים, מנכ"ל החברה "המכירה הזו היא מקור לגאווה, עבור כל מי שאיפשר את המסע שלנו, היום הוא אחד הוויסקי המבוקשים בעולם"

הויסקי הכי יקר בעולם: חבית נדירה נמכרה ב-66.5 מיליון שקל
חבית ויסקי: אילוסטרציה צילום: Pixabay

חבית נדירה של ויסקי סינגל מאלט נמכרה על ידי מזקקה סקוטית תמורת שיא של 16 מיליון ליש"ט, על פי חברת המכירה "חבית מס' 3" נקנתה על ידי אספן בעילום שם שבסיסו באסיה באמצעות מכירה פרטית. חבית הויסקי שזוקקה ב-1975, הונחה במקור בשתי חביות נפרדות לפני שהועברה לחבית בודדת ב-2014.

מומחים אמרו שהמכירה עלתה על כל שיאי המכירה הפומבית של חבית סינגל מאלט. החבית מכילה מספיק אלכוהול למילוי 440 בקבוקים, בשווי של 36,000 פאונד כל אחד (כ-150,000 שקלים).

הוויסקי הוא מסוג 'ארדבג' (Ardbeg spirit) שבסיסו באיסליי סקוטלנד, ויבוקבק בהדרגה עבור בעליו מחדש במהלך חמש השנים הקרובות. בכל שנה הוא יקבל 88 בקבוקים.

החבית היא הוותיקה ביותר ששוחררה אי פעם על ידי ויסקי 'ארדבג' שנסגרה פעמיים בשנות השמונים והתשעים לפני שנרכשה על ידי חברת גלנמורנג'י ב-1997. החברה הבטיחה לתרום מיליון סטרלינג מהכנסות המכירה למטרות קהילות מקומיות במהלך חמש השנים הקרובות.

מנכ"ל 'ארדבג', תומס מורדפור, אמר לתקשורת הסקוטית: "המכירה הזו היא מקור לגאווה עבור כל מי שחלק מקהילת ארדבג שאיפשר את המסע שלנו, רק לפני 25 שנה חברת ארדבג הייתה על סף הכחדה, אבל היום הוא אחד הוויסקי המבוקשים בעולם". מומחה הוויסקי צ'ארלס מקלין אמר ל-BBC: "הוויסקי הייחודי הזה הוא באמת פיסת היסטוריה נוזלית יוצאת דופן".

בחודש שעבר, חבית וויסקי The Macallan 1988 נמכרה במכירה פומבית תמורת מיליון סטרלינג (4.1 מיליון שקל) לאחר שנרכשה לפני 34 שנים תמורת 5,000 ליש"ט בלבד (כ-21,000 שקל).

חבית ויסקי סקוטלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד