י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

הצעת חוק: רק ילד בן 9 יוכל לחצות כביש לבד

את הצעת החוק יזם ח"כ נסים זאב • אור ירוק: "ילדים עד גיל תשע נמוכים ולא ניתן לראות את ראשם מעל מכוניות חונות. לכן הסיכון שלהם להיפגע בתאונת דרכים גבוה"

הצעת חוק: רק ילד בן 9 יוכל לחצות כביש לבד

חבר הכנסת נסים זאב, הגיש לאחרונה בצעת חוק חדשה המבקשת להעלות את גילם של הילדים שיכולים לחצות את הכביש לבד, לגיל תשע. כיום, על פי חוק העונשין, מותר לילד מעל גיל שש לחצות לבד את הכביש, ללא השגחה הורית. אל חבר הכנסת זאב, הצטרפו להגשת ההצעה גן חברי הכנסת מירי רגב, אברהים צרצור ודוד אזולאי.

בדברי ההסבר לחוק, מציינים חברי הכנסת כי על פי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, ילד מתחת לגיל תשע אינו בשל מבחינה מוטורית ומבחינת בגרות לחצות את הכביש לבד. למרות זאת, אלפי ילדים שגילם קטן מתשע נשלחים ללא ליווי מתאים לגנים ולבתי הספר כשהם חשופים לסכנת היפגעות בתאונת דרכים.

חברי הכנסת מציינים, כי על פי נתוני עמותת אור ירוק, בין השנים 2008-2010 נפגעו 6,360 ילדים בגילאי 0-14 בתאונות דרכים בתוך השטח העירוני בישראל, כשליש מהם נפגעו בהיותם הולכי רגל. מגישי הצעת החוק מסבירים, כי היא נועדה להבטיח את בטיחותם של הילדים במרחב הציבורי על ידי כך שהיא מוודאת שילדים עד גיל תשע לא יחצו לבד את הכביש. על פי ההצעה, אדם המשאיר ילד עד גיל תשע לחצות כביש ללא השגחה ראויה, יוטל עליו קנס בגובה של 1,000 ₪. אם עשה זאת ברשלנות, יוטל עליו קנס בגובה 500 ₪.

עמותת אור ירוק: "אוכלוסיית הילדים היא אחת משלוש האוכלוסיות הפגיעות ביותר בתאונות דרכים, יחד עם צעירים וקשישים. ילדים עד גיל תשע הם נמוכים ולא ניתן לראות את ראשם מעל מכוניות חונות ולכן הסיכון שלהם להיפגע בתאונת דרכים הוא גבוה. לילדים אין את היכולת לקשר בין רעש מנוע הרכב והסכנה המתקרבת. הם פזיזים, לא צפויים ולא ניתן לצפות את התנהגותם. על המדינה להגביר את ההסברה והמודעות של הילדים לבטיחות בדרכים ובמיוחד בנושא חציית הכביש בצורה בטוחה".





אור ירוק חוק זהירות בדרכים תאונת דרכים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד