כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הפריפריה בשוחות

פוטין שולח את 'רוסיה השניה' למות בשדה הקרב

כדי להשלים את המחסור בכוח האדם, הקרמלין מסתמך על שילוב של מיעוטים אתניים עניים, איכרים מהשטחים הבדלניים, שכירי חרב ויחידות משמר לאומי צבאיות כדי להילחם במלחמה, ומבטיח תמריצים כספיים נכבדים למתנדבים, מספרי החיילים המתים מהפריפריה גבוהים בהשוואה למתים מסנט פטרסבורג

פוטין שולח את 'רוסיה השניה' למות בשדה הקרב
המלחמה באוקראינה. אילוסטרציה צילום: Pixabay

רוסיה זקוקה לחיילים נוספים בצורה נואשת, וכדי להביא מתגייסים חדשים מבלי לפנות לגיוס לאומי המסוכן מבחינה פוליטית, הרוסים מגייסים מכל הבא ליד, כדי להשלים את המחסור בכוח האדם, הקרמלין מסתמך על שילוב של מיעוטים אתניים עניים, איכרים מהשטחים הבדלניים, שכירי חרב ויחידות משמר לאומי צבאיות כדי להילחם במלחמה, ומבטיח תמריצים כספיים נכבדים למתנדבים.

מספר ההרוגים והפצועים בשדה הקרב הוא סוד שמור משני הצדדים. הצבא הבריטי העריך לאחרונה את מספר הרוסים ההרוגים ב-25,000, עם עוד עשרות אלפי פצועים, מתוך כוח פלישה של 300,000, כולל יחידות תמיכה. המשכורות המוצעות לחלק מהמתנדבים, יכולות לנוע בין 2,000 ל-6,000 דולר בחודש, המהוות הרבה יותר מהשכר החודשי הממוצע ברוסיה העומד על כ-700 דולר. לשם השוואה, משכורת לפני המלחמה עבור הלוחמים, הייתה כ-200 דולר לחודש, כך דווח ה'ניו יורק טיימס'.

במקביל, מספר ההרוגים הגבוה בקרב חיילים מרפובליקות עניות יותר המאוכלסות במיעוטים אתניים, כמו דגסטן בקווקז ובוריאטיה בדרום סיביר, מעידים על כך שהם ממלאים את השורות הקדמיות במספרים לא פרופורציונליים. נתונים סטטיסטיים, שנאספו על ידי MediaZona, כלי חדשות עצמאי ממקורות ציבוריים, מראים על 225 הרוגים בדאגסטן עד יוני, יחד עם 185 בבוריאטיה, לעומת תשעה ממוסקבה ו-30 מסנט פטרסבורג.

על מתגייסים ממקומות נידחים או מאזורים עניים, מופעל לחץ לחתום על חוזים. "הם אומרים להם שאם הם יחזרו לעיר הולדתם, הם לא ימצאו עבודה, אז עדיף להישאר בצבא כדי להרוויח כסף", אמר ולדימיר בודייב, דובר קרן בוריאטיה החופשית, קבוצה נגד מלחמות בחו"ל.

מלחמת אוקראינה רוסיה בדלנים רוסים סנט פטרסבורג מוסקבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד