כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
תביעה נגד בית החולים

מטופל נכנס לניתוח להסרת גידול: כלייתו נפגעה והוא מת בייסורים

פיסצת מתכת שהושארה על עורק כליה במהלך ניתוח לכריתת הכליה והסרת גידול, גרמה למותו של מטופל. כך נטען בתביעת רשלנות חריגה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד פרופ' מבכירי הכירורגים האורולוגים בישראל ונגד בית החולים אסותא. "מהלך הניתוח היה ללא דופי ובוצע במיומנות ובמקצועיות, והטענות של התביעה תתבררנה בבית המשפט"

 בית חולים: אילוסטרציה
בית חולים: אילוסטרציה צילום: דוברות אסותא אשדוד

נורברטו פבלו ליוביץ' לא ידע שההליך הרפואי שיעבור - ייגמר בשלוש שנים של סיוט ומוות, כעת משפחתו תובעת את ביה"ח וטוענת: "המנתח הבכיר, פרופ' ג'ק בניאל, חסם בטעות עורק בכליה הבריאה - וכשל בזיהוי הגורם להידרדרות במצבו", כך מדווח רז רזניק, ב'ישראל היום'.

פיסת מתכת שהושארה על עורק כליה במהלך ניתוח לכריתת הכליה המקבילה והסרת גידול, גרם למותו של מטופל. כך נטען בתביעת רשלנות חריגה, נדירה בחומרתה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד פרופ' ג'ק בניאל - מבכירי הכירורגים האורולוגים בישראל ונגד בית החולים אסותא.

פרופ' בניאל הוא אחד הכירורגים האורולוגים המנוסים והטובים בישראל. הוא מנהל את המערך האורולוגי מהגדולים בישראל במרכז הרפואי רבין הכולל את בתי החולים בילינסון והשרון בפתח תקווה. אחת ההתמחויות הבולטות של פרופ' בניאל ושל המערך האורולוגי בניהולו הוא ניתוח להסרת גידולים ממאירים, כמו גידולים בכליה ובדרכי השתן.

אולם, בתביעה שהוגשה בדרישה לפיצויים כספיים עולות טענות על פרשה רפואית טרגית ביותר שקרתה דווקא בניתוח פרטי שערך פרופ' בניאל בביה"ח אסותא ברמת החייל בתל אביב - בית החולים הפרטי הגדול והמרכזי במדינת ישראל.

הניתוח בוצע בפברואר 2017 בנורברטו פבלו ליוביץ', איש עסקים שהתגורר בישראל ובארגנטינה. על פי התביעה, לאחר שנורברטו חלה בסרטן, הוסרה בניתוח הכליה השמאלית - אלא שבטעות הושארה פיסת מתכת על עורק הכליה הימנית הבריאה. כתוצאה מכך, הוא נפטר שלוש שנים לאחר מכן. נורברטו היה בן 69 במותו.

מלינה ליוביץ', בתו של נורברטו, אמרה ל'ישראל היום': "מבחינתו, הטעות הקשה שעשה הרופא בניתוח היתה יותר גרועה ממחלת הסרטן של אבי. אם לא היתה מתרחשת הרשלנות הזו, אבי האהוב היה יכול לחיות איתנו עוד שנים רבות מאוד באיכות חיים טובה. אחת הבעיות הקשות ביותר היתה היהירות הכל כך מקוממת של הרופא, שאחרי הניתוח לא ניסה לחפש את מקור הבעיה שהתגלתה בכליה הבריאה אחרי הניתוח. בגלל זה לא רק שקרתה טעות קשה בביצוע הניתוח, אלא שלא גילו את הטעות כמה שיותר מהר".

בית החולים אסותא ופרופ' בניאל טרם הגישו כתב הגנה. פרופ' בניאל הגיב ל'ישראל היום': "צר לי שמר ליוביץ' נפטר מהישנות של מחלתו הראשונית. התביעה התקבלה לאחרונה, וטרם הוגש כתב הגנה. מהלך הניתוח שעבר מר ליוביץ' על ידיי ב-2017 היה ללא דופי ובוצע במיומנות ובמקצועיות, והטענות של התביעה תתבררנה בבית המשפט".

מאסותא נמסר בתגובה: "אסותא תגיב כמקובל ותפרוש את מלא טענותיה בפני בית המשפט".

 

אסותא בית החולים אסותא ריאה דלקת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד