כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
נערכים לחקירה הנגדית

קליין העידה במשפט נתניהו: "שרה צרחה עליי; ביקשה תכשיטים"

היום הסתיים בבית המשפט שלב העדות של העוזרת האישית של מילצ'ן ופאקר המעידה בתיק 1,000 במשפט נתניהו | היא סיפרה לשופטים כי שרה ביקשה מתנה יפה ליום הנישואין, פאקר קנה לה צמיד ב-42 אלף דולר, במקרה אחר היא צרחה על קליין שבגללה היא תאחר ויפטרו אותה

קליין העידה במשפט נתניהו: "שרה צרחה עליי; ביקשה תכשיטים"
משפט נתניהו צילום: אורן בן חקון/פול

החקירה הראשית של הדס קליין, העוזרת האישית של ארנון מילצ'ן וג'יימס פאקר, נמשכת היום במסגרת שלב העדויות בתיק 1000.

קליין הגיעה לבית המשפט עם מאבטח לאחר שבשבוע שעבר הגישה תלונה במשטרה נגד איש התקשורת אלי ציפורי, שפרסם את כתובת ביתה, הבוקר העידה קליין על שורת מתנות שקיבלה שרה נתניהו ולא נכנסו לכתב האישום וזאת למרות התנגדות ההגנה לחקירה.

בתיק 1000, מואשם ראש הממשלה לשעבר נתניהו במרמה והפרת אמונים. בכתב האישום נטען כי במשך כמה שנים ניתנו טובות הנאה לנתניהו ולרעייתו, שעיקרן קופסאות סיגרים ומארזי שמפניות באופן רציף, במענה לבקשות ואף לדרישות, במה שהפך למעין "קו אספקה". שווי טובות ההנאה, לטענת הפרקליטות, הצטבר לכ-690 אלף שקל. נטען כי ההטבות ניתנו לנתניהו בזיקה לתפקידיו הציבוריים ולמעמדו כראש ממשלת ישראל. באישום מוסבר כי היה על נתניהו להימנע כליל מלעסוק בענייניו של מילצ'ן במסגרת תפקידיו הציבוריים, ולמרות זאת הוא פעל לטובת איש העסקים בכמה מקרים.

קליין תיארה מקרה מ-2011 שבו נקנו לשרה נתניהו עגילים בהתאמה אישית, לבקשתה, במעורבות בתו של ארנון מילצ'ן ובעלות של אלפי שקלים. "רצינו עגילים מיוחדים ללא חורים בתנוך האוזן", סיפרה קליין, "אלינור מילצ'ן פנתה לסטודיו ברמן שמצא חן בעיניה לבקשתו של ארנון ואני ניהלתי את הדבר הזה. שרה שוחחה עם ארנון. ארנון אומר לנו את זה כי הוא עצמו לא ילך וידבר על זה. זו היתה דרך העבודה. ארנון סיפר לי כי הוא עצמו לא ילך ויעשה את ההזמנה. הוא לא יודע איך לעשות את זה. אני מקבלת הוראות מארנון.

"הוא אמר לי ששרה פנתה והיא רוצה תכשיט, אמר לי שהוא פנה לאלינור שתהיה אחראית על עיצוב התכשיט כי הוא סומך עליה. אלינור מצאה את הסטודיו הזה והנחתה את הסטודיו מה בערך רוצים. משהו טיפה כזו מאבן קוורץ מסוימת, ומשם והלאה אני מתכתבת עם הסטודיו. אני לא אומרת דברים בזיכרון חד וחלק שזה היה ביום כזה או אחר, אבל אני פעלתי בנושא הזה, התכתבתי. זה זיכרון מ-2011, 11 שנה אחורה, אז לא אסתור את עצמי אבל זה סיפור המעשה.

"הודיעו לנו שזה מוכן ויונתן נסע ולקח את התכשיט. למיטב זכרוני, יש בחורה בשם כרמל שעבדה עם גברת נתניהו. באחת הפעמים, אני חושבת שזה התכשיט הספציפי הזה, יונתן נוסע לשם או אחד הנהגים שלנו, וגברת נתניהו היתה בעבודה והנחתה את כרמל לשים את התכשיט במגירה בחדר. זו שיחה שאני ביצעתי.

"עלות התכשיט היתה סביב 8,000-6,000 שקל. בחקירה זכרתי סכום אחר כי היו כמה תכשיטים. זכרתי סכומים גבוהים יותר כי התשלום הועבר לאלינור מילצ'ן שטיפלה בזה. לא מצאתי את ההעברה לאלינור שיכולה הייתה לסייע לי בסכומים שזכרתי של עשרות אלפי שקלים".

התובע אלון גילדין הציג הודעות  מיילים של קליין מתכתובות שונות שנגעו לרכישת התכשיט אך באחד המיילים כתבה קליין לחנות התכשיטים שמדובר בתכשיט עבור רעייתו של מילצ'ן דבר הסותר לכאורה את עדותה. אולם בדיון היום הסבירה קליין כי שמרה על דיסקרטיות, ולא הייתה כותבת גם היום שזה עבור שרה נתניהו אלא שבפועל זה היה עבורה. "רעייתו של ארנון מאוד אהבה את התשורה והוא מאוד אהב", כתבה אז קליין לחנות התכשיטים.

קליין הסבירה לשופט בר-עם: "שאלת אותי כבוד השופט על דיסקרטיות. כשהיו פותחים את הארגז ושואלים 'למי זה מיועד?' לא תמיד אמרנו. לא הרגשתי נוח וגם לארנון לא היה נוח לרשום במייל שזה לגברת נתניהו, זה ממש לא". בנוגע לעלות העגילים, באחד המיילים שהוצגו בדיון צוין כי מדובר בהצעה סביב 8,500 שקלים "לא מחיר סופי". בסופו של דבר העגילים נרכשו ב-12.5 אלף שקלים לפני מע"מ.

קליין סיפרה עוד: "בתחילת נובמבר 2011 סיימנו לבנות את הבית של מילצ'ן בבית ינאי, ושרה ביקשה שנעביר לה יום הולדת שם. זה היה ביום שישי לדעתי. בחמישי התארגנו עם שפים, הזוג נתניהו הזמין חברים ועשינו ארוחה ליום שישי בצהריים, אבל לצערנו הייתה מכת ברק איומה וכל מערכות החשמל פסקו. ארנון נלחץ כי ידע שהם צריכים לארח את הזוג. ארגנו ארוחת צהריים, שרה הייתה מאושרת".

קליין תיארה מקרה שבו נזפה בה שרה נתניהו כיוון שאב בית לא הגיע לפגישה שנגעה לשיפוץ הבית הפרטי בקיסריה. "היתה בעיית איטום של הבריכה", סיפרה קליין, "(אב הבית) גל גפן אמר לי ששרה ביקשה ממנו להגיע לתקן. הוא שאל אם זה בסדר שיילך אליה, כי מילצ'ן ופאקר העסיקו אותו. הגברת נתניהו ביקשה שיגיע לפגישה עם מנכ"ל משרד רה"מ. הוא התקשר אליי ושאל מה לעשות. אמרתי לו שלא ייפגש.

"התקשרה המזכירה של שרה נתניהו ושאלה אם גל מגיע, אמרתי שלא. היא אמרה לי 'את תצטרכי להגיד לגברת נתניהו, כי אני לא אומרת לה דבר כזה'. התקשרתי לשרה ואמרתי שצר לי אבל גל לא יוכל להגיע לפגישה. היא רק שמעה את זה, ואני חטפתי בליל צעקות וצרחות. שיחה קשה מאוד. היא אמרה שהיא מקווה שזה על דעתו של ארנון. אמרתי בהחלט. היא התחילה לצרוח שבגללי היא תאחר לעבודה, היא תפוטר, היא תתאבד ותכתוב מכתב שבגלל ארנון ובגללי".

קליין המשיכה להעיד וסיפרה על בקשתה של שרה נתניהו לרכוש לבעלה מעיל. "קניתי את המעיל בדה נורת' פייס. זה היה בדצמבר 2015, הגיעו מר נתניהו ושרה לביקור אצל מילצ'ן בבית ינאי. מסרתי להם את המעיל. הבנתי שהוא גדול במידה, לא בדיוק מה שהתכוונו, התבקשתי להחליף. מספר ימים אחר כך, שבוע עד חודש, הגברת נתניהו ביקשה לרכוש מעילים נוספים. היא הורידה טיקט ממעיל שמר נתניהו קיבל ולא נתנו לה להשתמש.

"היא ביקשה ארבעה מעילים, אמרה 'אם את כבר קונה', שארכוש גם לבני המשפחה האחרים. הלכתי ורכשתי. דיווחי לארנון וקיבלתי אישורו. זה היה 9,000 ומשהו שקלים לארבעת המעילים. המעיל של נתניהו עלה בערך 1,800 שקלים. יונתן מסר את המעילים לגברת נתניהו, עודכנתי מיונתן אחרי ששלחתי אותו. הוא אמר לי שגברת נתניהו מבקשת גם את המעיל ששמרתי באוטו, שלא אהבו, והוא מסר גם אותו. מחמשת המעילים, שלושה הוחזרו".

משהו יפה ליום ההולדת - התכשיטים שנותרו בחוץ

השופטים נתנו את אישורם לחקירה באשר לתכשיטים שנתנו אך לא נכנסו לכתב האישום. "באיזה מידה פאקר נתן מכספו תכשיטים?", שאל התובע עו"ד גילדין. קליין השיבה: "היו שני מקרים. אחד בפברואר 2015, שרה התקשרה אליי ואמרה שהם נוסעים לוושינגטון, היא ומר נתניהו, בצמוד לדעתי ליום הנישואים שלהם.

"היא מבקשת מתנה יפה, שאגיד לארנון ליום הנישואים 'משהו יפה'. אני מתקשרת אליו לארה"ב ואומרת לו, והוא אומר 'בואי נרים טלפון לפאקר. נחלוק. התקשרנו בשיחת ועידה למר פאקר. ג'יימס מגיע באותו ביקור להיפגש עם בני הזוג נתניהו. אני יודעת את זה, אנחנו מארגנים את זה. לא זוכרת אם אם מילצ'ן הגיע. הוא מבקש שנרכוש וג'יימס מסכים, נקנה תכשיט ב-10,000 דולרים".

קליין המשיכה: "אמרתי לפאקר 'לא! זה המון כסף'. התפשרנו על משהו כמו 5,000 דולרים. מתקשר אליי למחרת איאן מוריס, העוזר של פאקר, ואומר לי 'תשמעי, קניתי תכשיט מדהים לגברת נתניהו'. הוא אומר לי את הסכום ואני נרעשת. הוא אומר לי '42 אלף דולר'. זה סכום מטורף. הצמיד הזה ניתן לגברת נתניהו, לא נתתי לה אותו פיזית. לימים שרה ביקשה ממני להחליף אותו כי מר נתניהו אמר לי ש'הוא רומני'". למעשה, קליין מעידה שראש הממשלה לשעבר היה מודע לקבלת התכשיט.

קליין אמרה עוד: "ארנון נרעש מהסכום הגבוה למרות שלא שילם, זה לא עלה קנה אחד עם החשיבה, זה הטריד אותנו. ארנון אמר לי שאבקש מאיאן מוריס את חשבונית התכשיט ושאמסור לשרה. 'תאמרי לה שהתכשיט מאוד יקרה ובטח היא תרצה לבטח אותו'. איאן נתן לי את החשבנות. באנו לירושלים מסיבה אחרת ורציתי לתת לשרה, והיא סירבה. היה ברור לי שהיא לא תיקח והכנסתי את המעטפה לתיק ונסענו משם. היא אמרה שזה לא מעניין אותה. כמה ימים אחר כך הגיע לארץ אדם שבא לבקר את מר נתניהו. הבאנו שמפניות והגעתי לשרה נתניהו. היא ירדה עם תיק גדול של קופסאות ומטפחות (שלא נרכשו על-ידי אנשי העסקים) וביקשה שאנסה להחליף אותן ואת התכשיט עצמו. לא אנחנו רכשנו אותן".

מחר: החקירה הנגדית

על פי לוח הזמנים שנקבע מחר תחל החקירה הנגדית, כשסנגורו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, צפוי לטעון בין השאר כי הסכומים של המתנות היו נמוכים יותר, שנתניהו לא היה מודע למתנות שהגיעו לרעייתו שרה, וכי האמין שהדבר מותר לו בעקבות ייעוץ. עוד צפוי לטעון עורך הדין עמית חדד כי קליין הפריזה בעדותה, וסיפרה על דברים שלא הגיעו מידיעה אישית.

משפטו של בנימין נתניהו ג'יימס פאקר ארנון מילצ'ן הדס קליין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד