כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

תקיפת גולובנציץ • גירסת פעילי 'אתרא': הכה אותנו

פעילי 'אתרא קדישא' מאשימים את אריה גולובנציץ: "תקף אותנו, הכול הצגה" • אחד הפעילים טוען: נשבר לי האף • הגישו הבוקר תלונה במשטרה • ב'עדה' מסרבים להתנצל

אריה גולובנציץ, היום בביתו
אריה גולובנציץ, היום בביתו

לא רק שב'עדה החרדית' מסרבים להתנצל באופן רשמי על תקיפתו של הקבלן החרדי אריה גולובנציץ אמש בביתו בירושלים, יש גם מי שמאשים אותו: "הוא הכה את האברכים שדיברו איתו בצורה שלווה ושקטה".

היום (ה'), בשעות בהצהריים, לאחר סדרת בדיקות, שוחרר גולובנציץ למנוחה בביתו. דוד רוטמן, אחד מפעילי 'הוועד להגנת קברי ישראל', הפועל על פי פסיקותיו של ארגון 'אתרא קדישא' ומזוהה עם פעילותו, הגיש הבוקר תלונה במשטרה נגד אריה גולובנציץ בהאשמה לתקיפה הגורמת לחבלה ממשית. רוטמן, כך לפי גרסתו, היה אחד מהפעילים שהגיעו לביתו של גולובנציץ וכתוצאה מאלימות בה השתמש גולובנציץ הוא נחבל קשות ונגרם לו שבר באף.

בעוד גולובנציץ עצמו טוען כי היה נתון לאלימות קשות מצד פעילי הוועד, הם מציגים גרסה שונה לחלוטין. "האברכים דפקו על הדלת", מספר יצחק וייס, עיתונאי 'דער איד' המסקר את מאבקי הקברים שנים רבות. "אשתו של גולובנציץ פתחה את הדלת ותוך חצי דקה הופיע גם גולובנציץ עצמו. הם החלו לשוחח בצורה שקטה ושלווה וביקשו ממנו שיחוס על בית הקברות בבית שמש ולא יחלל אותו.

עוד בנושא:
"ניסו לרצוח אותי" • בעליו של 'מתחם גולובנציץ' הוכה על ידי 'אתרא קדישא'
איומים גם על הגר"מ שטרנבוך: "אתה הבא בתור"
קרע ב'עדה': האם הגר"מ שטרנבוך יתפטר?
הליטאים אמרו ברוב קולות: לא רוצים את אתרא קדישא
ראשי העדה החרדית התקשרו להתנצל: "חייבים לערוך חשבון נפש אצלנו"

"הוא ענה להם שמזמן כבר מכר את השטח לעמותות שונות ואין בידו לעשות דבר. הם השיבו לו כי למרות מה שטען, אם הקברים יחוללו, שמו יופיע ברשימת "מחללי הקברים". בתגובה, טוען וייס, הגיב גולובנציץ בזעם והדף אותם בידו וברגלו תוך שאחד האברכים נבעט במדרגות והוא התגלגל יחד עם עמו. בחצר הבית ניסה אחד מהתושבים בשכונה להפריד בין הקבוצה ובתגובה, כך לטענת וייס, הכה גולובנציץ גם אותו.

"דוד רוטמן שב למדרגות הבית כדי לקחת משפיים וכובע של אברך אחר אלא שאז גולובנציץ תקף אותו שוב". וייס מוסיף כי רוטמן נזקק לטיפול רפואי במרפאת טרם, שם אובחן עם שבר באף. "אחרי 20 דקות הגיעו למקום בנו, הזעיק את מד"א ואז החלה ההצהגה", הוא טוען. "רק בגללו מחכים אלפי משפחות שמשלמות שכירות ומשכנתא מידי חודש והוא עוד מאשים את הפעילות באלימות קשה".

אמש סיפר גולובנציץ על התקיפה: "תחילה נקש אחד מהם על הדלת ואמר שהוא זקוק לתרומה להכנסת כלה", סיפר גולובנציץ, "הכנסתי אותו לביתי ואז הופיעו שבעה נוספים. לאחר שיחה קצרה הם צעקו עלי על כך שאיני עושה למען פתרון הבעייה במתחם ושאיני עוצר את העבודות. הסברתי להם שאני כבר לא קשור לפרוייקט ומכרתי את הקרקע.

"למרות זאת הם התנפלו עלי היכו אותי במכשיר קהה וחשתי שהם רוצים לרצוח אותי. הם הדפו אותי במורד המדרגות וקראו: 'זה רק ביקור ראשון. הפעם הבאה תהיה גרועה יותר'".
אתרא קדישא גולובנציץ תקיפה גירסת הפעילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד