י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
עקב היחלשות החיסון

האיחוד האירופי תומך בחיסון נוסף עבור בני 60 ומעלה

סוכנויות הבריאות של האיחוד האירופי המליצו על חיסון שני של קורונה מגיל 60 ומעלה, כמו גם לאנשים פגיעים רפואית, על רקע עלייה חדשה בזיהומים ובאשפוזים ברחבי אירופה. מאז אפריל הומלץ על חיסון נוסף רק לאנשים מעל גיל 80 והפגיעים ביותר, אך היום כאמור הודיע האיחוד האירופי כי הוא הוא ממליץ חיסון נוסף מגיל 60

האיחוד האירופי תומך בחיסון נוסף עבור בני 60 ומעלה
בדיקות קורונה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

בעוד שחיסוני הקורונה הקיימים ממשיכים לספק הגנה טובה מפני אשפוז ומוות, יעילות החיסונים ספגה מכה ככל שהנגיף התפתח. סוכנויות הבריאות של האיחוד האירופי המליצו מאז אפריל על חיסון נוסף רק לאנשים מעל גיל 80 והפגיעים ביותר.

ההמלצה החדשה היום (שני) היא לחסן שוב את אלו מגיל 60 ומעלה, ההחלטה צפויה להקל על החלטות של מדינות להאיץ את מבצעי החיסונים, שהואטו עד כמעט עצירה בחודשים האחרונים.

"אנו רואים כעת עלייה בשיעורי ההודעות על מקרי קורונה ומגמת עלייה באשפוזים ובתפוסה בבתי חולים ובטיפול נמרץ במספר מדינות, המונעת בעיקר על ידי תת-הווריאנט BA 5 של האומיקרון הגרסה של נגיף הקורונה", כך אמרה אנדריאה אמון, המנהלת של המרכז האירופי למניעת ובקרת מחלות (ECDC), בהצהרה.

"זה מסמן את תחילתו של גל חדש ונרחב של קורונה ברחבי האיחוד האירופי", אמרה, והוסיפה כי מתן חיסון נוסף לבני ה-60 והפגיעים הרפואית כעת ימנע מספר משמעותי של אשפוזים ומקרי מוות.

איחוד אירופי קורונה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד