ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
"תסתכל לנו בעיניים"

הורים לילדה שנרצחה ע"י מחבלים מבקשים לפגוש את ביידן

משפחתה של ילדה ישראלית-אמריקאית חרדית שנהרגה בפיגוע התאבדות פלסטיני ב-2001 בירושלים מבקשת להיפגש עם הנשיא ג'ו ביידן בתקווה לאלץ את ירדן להסגיר את האישה שהורשעה בפיגוע הקטלני. בני הזוג רוט מנהלים קמפיין להסגרת המחבלת מאז ששוחררה על ידי ישראל ב-2011 בחילופי שבויים עם ארגון חמאס

 פיגוע טרור: אילוסטרציה
פיגוע טרור: אילוסטרציה צילום: נתי שוחט פלאש90

הוריה של מלכי רוט הי"ד, שנהרגה בפיגוע תופת על ידי פלסטיני מתאבד בירושלים ב-2001, פנו ביום ראשון לנשיא ארה"ב ג'ו ביידן בבקשה להיפגש עם הנשיא כשיגיע השבוע לירושלים. הם רוצים שהנשיא יפעיל לחץ על ירדן, לשלוח את אחלאם תמימי לארה"ב למשפט בגין חלקה בפיגוע.

"אנחנו הורים שכולים כמוך, אדוני. יש לנו תחושה בוערת שהעוול בעקבות רצח ילדנו מנצח", כתבו פרימט וארנולד רוט במכתבם. "אנו מבקשים ממך לטפל בזה כפי שרק מנהיג ארצות הברית יכול". כך דווחה סוכנות הידיעות AP.

בני הזוג רוט מנהלים קמפיין להסגרתה של אחלאם תמימי מאז ששוחררה על ידי ישראל ב-2011 בחילופי שבויים עם ארגון חמאס. במסגרת ההסכם, תמימי נשלחה למולדתה ירדן, שם היא חיה בחופשיות והפכה לפנים מוכרות בתקשורת. הרשויות הירדניות דחו את הקריאות להסגירה. ב-9 באוגוסט 2001, מחבל פלסטיני נכנס לפיצרייה של סבארו בירושלים ופוצץ את עצמו והרג 15 בני אדם. שני אזרחים אמריקאים, בהם מלכי רוט בת ה-15, היו בין ההרוגים.

תמימי, שבחרה את היעד והדריכה את המחבל שם, נעצרה שבועות לאחר מכן ונידונה על ידי ישראל ל-16 מאסרי עולם. מאז שחרורה במסגרת עסקה עם חמאס, היא לא הביעה חרטה ואף התפארה שהיא מרוצה ממספר ההרוגים הגבוה. בראיון לסוכנות הידיעות AP ב -2017, היא אמרה שלפלסטינים יש זכות להתנגד לישראל בכל אמצעי, כולל התקפות קטלניות. רוט קרא שוב ושוב לרשויות בארה"ב ללחוץ על ירדן שקיבלה מיליארדי דולרים בסיוע אמריקאי, להסגיר את תמימי למשפט.

ארה"ב וירדן חתמו על הסכם הסגרה בשנת 1995. אך בשנת 2017, בית המשפט העליון של ירדן מנע את הסגרתה, בטענה שהאמנה מעולם לא אושררה. לפני שנתיים, ממשל טראמפ אמר שהוא שוקל למנוע סיוע לירדן בשל המקרה, אך בסופו של דבר לא ננקטו כל פעולה.

"משהו כמובן לא בסדר עם המרדף אחר הנמלטת המבוקשת ביותר באמריקה", כתבו בני הזוג רוט במכתבם, שנשלח לביידן דרך שגרירות ארה"ב. "אנחנו רוצים להסביר לך את זה טוב יותר בפגישה פנים אל פנים", הוסיפו. "אנחנו רוצים שתסתכל לנו בעיניים, אדוני הנשיא, ותספר לנו איך המלך של ירדן יכול להיות בעל ברית ראוי לשבח"

פיגוע טרור סבארו ירדן ג'ו ביידן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד