י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בשורה טובה

החיסון החדש נמצא יעיל יותר כנגד תת-וריאנטים של אומיקרון

חיסון הבוסטר החדש של חברת מודרנה, מציג תגובת נוגדנים גבוהה יותר באופן משמעותי כנגד תת-וריאנטים של אומיקרון בהשוואה לבוסטר של החיסון הנוכחי. "אנחנו עובדים עם הרגולטורים כדי לקדם שני מועמדים לחיסון דו-ערכי בהתבסס על העדפות שוק שונות עבור תתי-וריאנטים של אומיקרון"

החיסון החדש נמצא יעיל יותר כנגד תת-וריאנטים של אומיקרון
החיסון לקורונה של חברת מודרנה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשורה טובה במאבק נגד נגיף הקורונה, חיסון הבוסטר הביוולנטי (דו ערכי מותאם אומיקרון), החדש של חברת מודרנה, מציג תגובת נוגדנים גבוהה יותר באופן משמעותי כנגד תת-וריאנטים של אומיקרון בהשוואה לבוסטר של החסון הנוכחי. החיסון המותאם החדש, הציג רמת נוגדנים גבוהה יותר באופן משמעותי כנגד כל הווריאנטים שנבדקו, כולל תתי-וריאנטים של אומיקרון הזן המקורי והזנים אלפא, בטא, דלתא וגמא מאשר החיסון הניתן כעת.

מודרנה השלימה הגשות רגולטוריות עבור חיסון mRNA-1273.214 באיחוד האירופי, בריטניה ואוסטרליה ומצפה להשלים את רוב ההגשות שנותרו השבוע. מודרנה מפתחת במקביל חסון דו זני מותאם נוסף mRNA-1273.222 - מותאם אומיקרון בהתאם להנחיות של ה-FDA האחרונות.

 חברת ביוטכנולוגיה CAMBRIDGE, MA / ACCESSWIRE פורצת דרך בתרופות וחיסונים, הודיעה היום על נתונים קליניים חדשים בנוגע לבוסטר הדו זני מותאם אומיקרון (BA.1) mRNA-1273.214. חודש לאחר מתן הבוסטר של mRNA-1273.214. למשתתפים שקיבלו בעבר חיסון ומנת דחף 50 מיקרוגרם נצפתה תגובת נוגדנים מנטרלים גבוהים באופן משמעותי כנגד הווריאנטים אומיקרון וכן תתי זנים BA.4 ו-BA.5, זאת בהשוואה לבוסטר של החיסון הניתן כיום. ממצאים אלו הודגמו בכל קבוצות הגיל משתתפי המחקר [מבוגרים מעל גיל 18, מעל או מתחת לגיל 65] ובין אם נחשפו או לא בעבר לווירוס הקורונה.

בקרב משתתפים שלא חלו בעבר בקורונה, חיסון דו-זני מותאם אומיקרון הציג רמות נוגדנים מנטרלים גבוהים משמעותית כנגד הווריאנטים BA.4/5 בהשוואה לחיסון הבוסטר המורשה כיום, עם רמת נוגדנים ממוצעות גבוהה פי 1.69 חודש לאחר מתן הבוסטר, העלייה הממוצעת של רמות הנוגדנים מרמות טרום-חיסון הבוסטר הייתה פי 6.3 עבור מקבלי mRNA-1273.214, ופי 3.5 עבור מקבלי mRNA-1273. תוצאות עקביות הוכחו על פני תת-קבוצות, כולל בגילאי 65 ומעלה. הנתונים המלאים הוגשו לפרסום לכתבי עת רפואיים מבוקרים ושותפו עם הרגולטורים.

סטפן בנסל, מנכ"ל מודרנה: "אנו שמחים מאוד שהפלטפורמה הדו-זנית מותאמת אומיקרון שלנו ממשיכה להפגין ביצועים טובים יותר מהבוסטר הנוכחי. העדכון של היום מרחיב את הביצועים המדהימים של mRNA-1273.214, ומדגים רמות נוגדנים גבוהות משמעותית מול כל הגרסאות שנבדקו, כולל תתי-הווריאנטים ומוסיף למכלול הנתונים הגדול ביותר המאשרים את עליונותה של גישה דו ערכית. העומק והעמידות המעולים של התגובה החיסונית. בעקבות מאיץ דו ערכי הוכח כעת במספר מחקרי פאזה 2/3 שכללו אלפי משתתפים. "אנחנו עובדים עם הרגולטורים כדי לקדם שני מועמדים לחיסון דו-ערכי בהתבסס על העדפות שוק שונות עבור תתי-וריאנטים של אומיקרון, דרישות נתונים קליניים ודחיפות של התחלת קמפיינים למתן בוסטר לאוכלוסיות בסיכון קראת הסתיו הקרוב".

הנתונים של היום מתווספים לתוצאות שפורסמו בחודש שעבר המתמשך של מודרנה בקרב כ-800 משתתפים. תוצאות קודמות הראו כי מינון דחף של 50 מיקרוגרם עמד בכל נקודות הקצה הראשוניות שצוינו מראש ונסבל היטב, עם פרופיל בטיחות שעולה בקנה אחד עם הבוסטר המורשה כיום.

חברת מודרנה מקדמת שני מועמדים דו זניים לסתיו הקרוב בהתבסס על העדפות שוק שונות עבור תת-וריאנטים של אומיקרון. בוסטר ה-mRNA-1273.214 הדו זני הוא המועמד היחיד שצפוי להפגין רמות נוגדנים גבוהות יותר באופן משמעותי כנגד זן BA.4/5 בניסוי קליני לפני עונת הסתיו, בהשוואה לבוסטר המורשה כיום. המועמד השני לבוסטר דו זני, mRNA 1273.222, מבוסס על זן BA.4/5 ומפותח בהתאם להמלצות האחרונות של ה-FDA. שני המועמדים הדו זניים מכילים 25 מיקרוגרם מהבוסטר המורשה כיום (mRNA-1273) ו-25 מיקרוגרם של תת-וריאנט של אומיקרון.

 

אומיקרון קורונה חברת מודרנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד