כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סערת דגל פלסטין

עיריית ת"א הורתה להסיר הדגל, עוררה זעם וחזרה בה

עיריית תל אביב דרשה מתנועת "שלום עכשיו" להסיר את השלט שתלו במרכז העיר שהציג דגלי ישראל ואש"ף עם ברכה לנשיא ביידן | בארגון השמאל תקפו וטענו כי מדובר בסתימת פיות מסוכנת שאסור לקבלה | בהמשך העירייה חזרה בה מדרישתה

עיריית ת"א הורתה להסיר הדגל, עוררה זעם וחזרה בה
דגל אש"ף שנתלה הבוקר בת"א צילום: שלום עכשיו

תנועת השמאל 'שלום עכשיו' דיווחה כי בשעות הצהרים (שני) הודיעה עיריית תל אביב כי יש להסיר את השלט עם דגל אש"ף אותו הציבה התנועה במרכז תל אביב הבוקר, לרגל ביקור נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן. בהמשך, לאור הזעם בשמאל, חזרה בה העירייה מדרישתה.

ח"כ מוסי רז כתב בעקבות ההודעה בטוויטר: "הוראת עיריית תל אביב ל"שלום עכשיו" להוריד את השילוט "ביידן ברוך הבא לשתי המדינות שאנחנו הכי אוהבים" מקוממת ופוגעת בחופש הדיבור. חבל שבמדינת תל אביב נעלבו מכך שהם רק המדינה השלישית שאנחנו הכי אוהבים".

בהמשל יצאה הודה משלום עכשיו: "‏שמחים לעדכן שעיריית ת"א הוכיחה שאפשר גם אחרת וחזרה בה מהדרישה להסרת השלט. כשמגיע מגיע - כל הכבוד לראש העירייה, רון חולדאי, שבוחר לעמוד נגד לחצי הימין הקיצוני ולצד הזכות לחופש הביטוי. אחלה ת"א".

כזכור, הבוקר נתלה שלט ענק במרכז תל אביב עם דגלי ישראל ופלסטין ועל רקע הדגלים הכיתוב "הנשיא ביידן, ברוך הבא לשתי המדינות שאנחנו הכי אוהבים". עפ"י הודעת הארגון - מהעירייה טרם נמסר באופן רשמי מדוע יש להסיר את השלט, ובכתב הדרישה לא ניתן כל פרט למעט הסיבה כי "השילוט נדחה על ידי ועדת השילוט העירונית".

לפי טענת שלום עכשיו: ב'שלום עכשיו' מבהירים כי עוד בטרם תלייתו ערכה התנועה בדיקה משפטית שהעלתה כי אין כל מניעה לפרסם את השלט. "תלינו הבוקר שלט מעורר תקווה לרגל ביקור הנשיא ביידן, ידיד אמת של ישראל ותומך ותיק של פתרון שתי המדינות. הזכרנו לנשיא, ולציבור הישראלי, כי שתי מדינות זה אינטרס ישראלי וכי אין ולא יהיה עתיד טוב יותר לאזור בלי שלום עם שכנינו הפלסטינים", נמסר.

"הדרישה המקוממת של עיריית תל אביב להסרת השלט מהווה סתימת פיות מסוכנת שאסור לקבל אותה. בלתי נתפס שדווקא בתל אביב, מעוז הליברליות, חופש הביטוי נרמס ברגל גסה, והעירייה נכנעת לבריונים שמנסים להרוס את התקווה ולמנוע סיכוי לשלום ולעתיד טוב יותר. לא נהסס לפעול באמצעים משפטיים אם העירייה והעומד בראשה לא יחזרו בהם", נמסר.

תל אביב דגל אשף שלום עכשיו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד