כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
המגמה משתנה

סקר מנדטים: יממה אחרי איחוד גנץ וסער; מי נפגע ומי מתחזק

יממה אחרי איחוד המפלגות הראשון לבחירות הללו, בין גנץ לסער, סקרי מנדטים מנסים לפענח את תוצאות הבחירות לו הן היו נערכות היום. התוצאות מפתיעות, שכן ישנם נפגעים רבים שנחלשים מתרסקים וגם נעלמים כליל מהמפה הפוליטית | וגם כמה שווה הרמטכ"ל לשעבר גדי אייזנקוט

סקר מנדטים: יממה אחרי איחוד גנץ וסער; מי נפגע ומי מתחזק
גנץ, סער, לפיד ונתניהו צילום: אוליביה פיטוסי/תומר נויברג, פלאש 90/לע"מ

יממה אחרי ההכרזה על מיזוג מפלגות 'כחול לבן' של בני גנץ ו'תקווה חדשה' של גדעון סער לרשימה אחת שנקראת 'כחול לבן - התקווה החדשה', מפרסמים הערב (שני) ערוצי הטלוויזיה 11 ו-12, סקרי מנדטים שבוחנים האם המיזוג משנה את המפה הפוליטית.

סקר 'כאן 11'

מסקר מנדטים שערך מכון 'קנטר' בהנהלת דודי חסיד עבור ערוץ 'כאן 11', עולה כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, מפלגת 'הליכוד' עודנה המפלגה הגדולה בכנסת עם 34 מושבים, אחריה 'יש עתיד' עם 23 מושבים, מפלגת 'כחול לבן - התקווה חדשה' של גנץ וסער הופכת למפלגה השלישית בגודלה בכנסת עם 14 מושבים.

מפלגת 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ ואיתמר בן גביר מסתפקת במקום הרביעי, אחרי תקופה ארוכה שהיתה במקום השלישי, אך עם אותה תוצאה - 10 מושבים בכנסת ה-25, לעומת 6 מושבים כיום.

סער וגנץ אמש. צילום: אלעד מלכה.

מפלגת ש"ס בראשות אריה מכלוף דרעי משיגה לפי הסקר - 8 מושבים, לעומת 9 בכנסת הנוכחית, 'יהדות התורה' שומרת על כוחה עם 7 מושבים, 'הרשימה המשותפת' שומרת גם היא על כוחה עם 6 מושבים, מפלגת העבודה בראשות מרב מיכאלי נחלשת ל-5 מושבים, לעומת 7 בכנסת הנוכחית, 'ישראל ביתנו' של שר האוצר אביגדור ליברמן מקבלת נתון דומה - 5 מושבים.

בתחתית מרחפות מעל אחוז החסימה, מפלגות רע"מ של מנסור עבאס ומר"צ בראשות ניצן הורוביץ עם 4 מושבים כל אחת.

מתחת לאחוז החסימה והרחק ממנו, נמצאת מפלגת 'ימינה' בראשות איילת שקד - 1.9%, שבסבירות גבוהה אם תראה עוד כמה סקרים כאלה, תנסה להתאחד עם מפלגה נוספת או שתכריז על פסק זמן מהחיים הפוליטיים.

תוצאות הגושים:

לפי תוצאות הסקר, תמונת הגושים בעייתית לשני הצדדים. גוש נתניהו משיג 59 מושבים, מרחק שני מנדטים מהרוב הדרוש לו כדי להקים ממשלה - 61. גוש לפיד-סער-גנץ עם 51 מושבים בלבד, אבל עם הרשימה המשותפת ורע"ם יש למרכז-שמאל בלוק חוסם, עם 61 מנדטים לגוש "רק לא ביבי".

איך משפיעה הצטרפותו של גדי איזנקוט?

בסקר 'כאן 11' נבדק צירוף אפשרי של הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט לרשימה המאוחדת 'כחול לבן-התקווה החדשה', ומסתבר שהוא מוסיף לרשימה שלושה מנדטים נוספים כלומר 17 מושבים בכנסת הבאה, 2 על חשבון 'יש עתיד' ו-1 על חשבון 'הליכוד'. במקביל, 'הליכוד' מקבל מנדט מ'הציונות הדתית'.

איזנקוט. צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90.

סקר 'ערוץ 12'

סקר נוסף שערך מכון 'מדגם' של מנו גבע ופורסם ב'חדשות 12', מעריך כי לו הבחירות היו מתקיימות היום, יממה אחרי האיחוד של 'כחול לבן ותקווה חדשה', מפלגת 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו משיגה 34 מושבים, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד 23 מושבים, 'כחול לבן - התקווה חדשה' בראשות בני גנץ וגדעון סער משיגה 13 מושבים.

'הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ' עם 10 מושבים, ש"ס בראשות אריה מכלוף דרעי - 8 מושבים, 'יהדות התורה' בראשות משה גפני - 7,
'הרשימה המשותפת' (חד"ש, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה שומרת על כוחה עם 6 מושבים. 'ישראל ביתנו' בראשות אביגדור ליברמן עם 6,
'העבודה' בראשות מרב מיכאלי משיגה 5 מושבים, 'הרשימה הערבית המאוחדת' - רע"מ בראשות מנסור עבאס משיגה 4 מושבים, 'מרצ' בראשות ניצן הורוביץ מקבלת בסקר 4 מושבים. מתחת לאחוז החסימה, נמצאת מפלגת 'ימינה' בראשות איילת שקד עם 1.9%, נתון זהה לסקר 'כאן 11'.

לפי תוצאות הסקר, לקואליציה הנוכחית ישנם 55 מושבים, ואילו לליכוד + הציונות הדתית + חרדים ישנם 59 מושבים, כאשר 'הרשימה המשותפת' עם 6 המנדטים שלה עשויה להצטרף כבלוק חוסם לגוש הקואליציה הנוכחית ולמנוע הקמת ממשלה בראשות נתניהו.

בנימין נתניהו. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

איך משפיעה הצטרפותו של גדי איזנקוט לגנץ וסער?

כן נשאלו משתתפי הסקר: "אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, ואל האיחוד של כחול לבן ותקווה חדשה בראשותו של בני גנץ היה מצטרף הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, ויתר המפלגות ללא שינוי, לאיזו מפלגה היית מצביע?".

ובכן, 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד מאבדת שני מושבים ויורדת מ-23 ל-21 מושבים, כחול לבן ותקווה חדשה בראשות בני גנץ עולות עם גדי אייזנקוט מ-13 מושבים ל-15. שאר המפלגות ללא שינוי, מלבד 'ימינה' בראשות איילת שקד שנחלשת עוד ל-1.8%, הרחק מאחוז החסימה. תוצאת הגושים גם היא זהה.

איך משפיעה הצטרפותו של גדי איזנקוט ליאיר לפיד?

כן נבדק בסקר, לו הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, ולמפלגת 'יש עתיד' של יאיר לפיד היה מצטרף הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט ויתר המפלגות ללא שינוי, מה תהא התוצאה? ובכן, מפלגת 'יש עתיד' עם גדי איזנקוט עולה במנדט אחד ל-24 מושבים, 'כחול לבן - התקווה החדשה' בראשות בני גנץ וגדעון סער עם 13. חלוקת הגושים זהה 55 לקואליציה הנוכחית, 6 לרשימה המשותפת ו-59 מושבים לגוש נתניהו; הליכוד, הציונות הדתית, ש"ס ויהדות התורה.

בסקר נבדק האם הצטרפות של השר יועז הנדל למפלגת 'ימינה' בראשות איילת שקד מחוללת שינוי בתמונת המנדטים, ובכן ממש לא. כלל המפלגות ללא שינוי ומפלגת 'ימינה' עם יועז הנדל בתוכה משיגה רק 2.8% מהקולות ולא עוברת את אחוז החסימה. ולפיכך גם תמונת הגושים לא משתנה. 

סקר מנדטים בני גנץ גדעון סער בחירות לכנסת ה-25 כחול לבן - התקווה החדשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד