כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024

סירבו להשכיר בגלל נרות שבת - הספריה עלתה באש

כבר עשרות שנים שהחרדים באנגליה נופשים במתחם אוניברסיטה • השנה התבשרו: אסור להדליק נרות שבת - ונאלצו לחפש חלופה • אז מדוע כעת הם חושבים שהכל היה לטובה?

נרות שבת. צילום: פלאש90
נרות שבת. צילום: פלאש90

אחד המקומות המועדפים על החרדים המתגוררים באנגליה בחופשת 'בין הזמנים' היה מתחם אוניברסיטת Aberystwyth University, הממוקמת ליד חוף ים.

ההסדר בין הצדדים כבר מתקיים עשרות שנים, אלא שהשנה, לראשונה, התאכזבו החרדים לגלות, בעת שבאו לחתום על חוזי ההשכרה עם ההנהלה, כי בחוזה מופיע סעיף האוסר על הצתת אש במבנים, מחשש לדליקות.

הנופשים, הסבירו לנציגי ההנהלה, כי זהו סעיף דרקוני עבורם, שכן הם אמורים לשהות במקום גם בשבתות ועליהם להדליק נרות שבת. אולם ההנהלה נאלצה להשיב פניהם ריקם, בתואנה כי חברות הביטוח הקשיחו את נהליהם ומסרבות לבטח את המעונות, רק בכפוף להתחייבות של השוכר, כי לא ידליק בהם אש. הבתים, מבוססים בעיקר על קורות עץ ומכאן החשש הגדול מפני שריפה.

מכיוון שההנהלה, עמדה בתוקף על החוזה ככתבו ולשונו, נאלצו הנופשים להפסיק את הברית רבת השנים, כשהם מאוכזבים - וחיפשו מקומות אחרים כחלופה.

מי שרואה קשר בין מה שקרה בהמשך, לבין עונש משמים, עושה זאת על אחריותו בלבד: בליל שבת האחרונה פרצה דליקת ענק בספרייה הגדולה של האוניברסיטה וכילתה אלפי ספרים, בהם רבים שהיו נדירים ויקרי ערך. מדובר בנזק של רבבות אלפי שטרלינג

בקרב הנופשים התקבלה הידיעה בהלם ובהפתעה. היו שציינו כי בסך הכל מדובר במזל גדול עבורם: "כדרכם של אנטישמים, אם היינו שוהים שם במקום, יתכן שהיו מאשימים אותנו בעקיפין או במישרין בשריפה שפרצה. כל מה דעביד רחמנא, לטב עביד".
אנגליה שריפה אוניברסיטה חרדים ספריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד