י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בשורות מעודדות

למרות אלפי נדבקים, רק שלושה מקרי מוות מאבעבועות הקופים

לאחר חששות רבים כי נגיף אבעבועות הקופים עלול להמית מאות בני אדם עם שיעור תמותה של 1 אחוז, מתברר כי עד כה לא נרשמו מקרי מוות מחוץ לטווח האנדמי שלו באפריקה. לאחר זיהוי כ-9,000 מקרים ברחבי העולם במהלך החודשים האחרונים, רק שלושה מקרי מוות נרשמו

למרות אלפי נדבקים, רק שלושה מקרי מוות מאבעבועות הקופים
אבעבועות הקופים צילום: Pixabay

אבעבועות הקופים עשויות להיות פחות קטלניות ממה שחששו מלכתחילה, כך טוענים מדענים. הנגיף הטרופי צפוי היה להרוג בערך אחד מכל 100 בני אדם שנדבקו בו. אבל לאחר כ-9,000 מקרים ברחבי העולם במהלך החודשים האחרונים, רק שלושה מקרי מוות נרשמו.

פירוש הדבר הוא ששיעור התמותה של אבעבועות הקופים הוא בסביבות 0.03 אחוז, בערך פי 30 פחות ממה שהוזכר לראשונה כשההתפרצות התחילה. יתר על כן, כל שלושת מקרי המוות התרחשו במדינות אפריקאיות שבהן הנגיף נחשב אנדמי. לא דווח על מקרי מוות במקומות אחרים, למרות שההתפרצות הנוכחית הגיעה כעת ל-70 מדינות. הנגיף, שגורם לפריחה דומה לזה של האבעבועות השחורות.

מומחים עדיין לא יודעים את שיעור התמותה האמיתי של אבעבועות הקופים בגלל שישנן מדינות שמפרסמות נתונים בזמנים אחרים, כמו כן ישנם חולים עם הנגיף שלא ברור האם הם יחלימו, אך מומחים טוענים שעדיין הוא יהיה נמוך עוד יותר מהצפי.

משרד הבריאות הישראלי מעדכן כי עד כה אובחנו 66 גברים כחולים באבעבועות הקוף. אבעבועות הקוף הינה מחלה ויראלית שמתבטאת לרוב בחום, פריחה שלפוחיתית והגדלה של בלוטות לימפה. משרד הבריאות עוקב אחר המידע בעולם ונמצא בקשר עם רשויות הבריאות במדינות השונות.

משרד הבריאות קורא למי שפיתח חום ופריחה שלפוחיתית או היה במגע הדוק עם אדם שיש חשש שהוא חולה באבעבועות קוף לפנות לרופא המטפל. משרד הבריאות עוסק בתהליך רכש מול החברה המייצרת חיסון דור שלישי כנגד אבעבועות הקוף, ובמקביל השיג מספר קטן יותר של מנות חיסון נוספות, שכבר נמצאות בישראל, ונעשה בהן שימוש. בנוגע לחיסון האנשים שנמצאו במגע עם חולים, כל מקרה נדון לגופו.

אבעבועות הקופים משרד הבריאות אבעבועות הקוף

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד