כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מאות מל"טים תוקפים

סאליבן חשף: האיראנים נערכים לחמש את הרוסים

היועץ לביטחון לאומי חשף כי האיראנים מתכננים להעביר לרוסים מאות מל"טים תוקפים לטובת הלחימה באוקראינה. האיראנים אף צפויים לאמן את הרוסים להשתמש בכלים

סאליבן חשף: האיראנים נערכים לחמש את הרוסים
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

היועץ לביטחון לאומי האמריקני ג'ייק סאליבן חשף אמש (שני), בתדרוך בבית הלבן, כי לארה"ב יש מידע מודיעני לפיו איראן מתכננת להעביר לרוסיה מאות מל"טים תוקפים לצורך המלחמה מול אוקראינה. לפי התוכנית האיראנים אף יאמנו את החיילים הרוסים בשימוש באותם מל"טים.

בשולי פסגת מדינות החוף הכספי בטורקמניסטן שנערכה לפני כשבועיים, בירך הנשיא פוטין את מקבילו האיראני ואמר: "היחסים שלנו הם למעשה בעלי אופי אסטרטגי עמוק ובהחלט יש לנו נושאים רבים לדון בהם ואני מאוד מרוצה מההזדמנות שנוצרה בהקשר זה, רוסיה ואיראן נמצאות בקשר מתמיד זו עם זו בנושאים מדיניים וביטחוניים", אמר.

"היחסים בין שתי המדינות שלנו באמת עמוקים ובעלי אופי אסטרטגי, אנחנו בקשר מתמיד באינטראקציות פוליטיות, בנושאי ביטחון, אנחנו עובדים בצמוד בנקודות חמות כמו סוריה, בשנה שעברה המחזור בין רוסיה לאיראן גדל ב-81% ובחודשים הראשונים של השנה ב-31% נוספים, והמגמה הזו משמחת ומעניינת את שתי המדינות", אמר.

פוטין גם הביע את איחוליו לאייתוללה עלי חמינאי, מנהיג הרפובליקה האסלאמית של איראן. במהלך פגישה עם ולדימיר פוטין באשגבאט, אמר נשיא איראן איברהים ראיסי: "רוסיה ואיראן יכולות לעבוד בשיתוף פעולה הדוק מאוד בתחום התחבורה, המעבר, הדיג והתיירות באגן הים הכספי".

ראיסי גם ציין כי כל ההסכמים הקודמים בין שתי המדינות מיושמים ומפוקחים, וכי מדובר בהתקדמות טובה מאוד. במהלך נאומו אתמול, הדגיש נשיא הפדרציה הרוסית כי הפדרציה הרוסית בעד העמקת שיתוף הפעולה בין "חמש מדינות החוף הכספי" (רוסיה, אזרבייג'ן, איראן, קזחסטן וטורקמניסטן), לרבות במדינות החוף הכספי "בתחום המדיני והביטחוני", פוטין גם הדגיש כי עמידה באמנה בדבר המעמד המשפטי של הים הכספי היא המפתח לשגשוגו של האזור.

ג׳ייק סאליבן מטוס ללא טייס איראן רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד