י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הפרכה גורפת

ממשל ביידן מאשים את רוסיה באנטישמיות ובניצול סבל יהודי

ממשל ביידן האשים את ממשלת רוסיה באנטישמיות ובניצול סבל יהודי באמצעות טענותיה שמלחמתה נגד אוקראינה היא מבצע נגד נאצים. מחלקת המדינה האמריקנית ציטטה היסטוריונים ומוסדות לזיכרון השואה, כולל יד ושם, אנדרטת השואה של ישראל ומוזיאון השואה של ארה"ב, כמי שמפריכים את טענות הדנאזיפיקציה כמזויפות

זלנסקי עם רבנים: אילוסטרציה
זלנסקי עם רבנים: אילוסטרציה צילום: משרד נשיא אוקראינה

ממשל ביידן במהלך שירגיז מאד את הרוסים, מאשים את רוסיה באנטישמיות ובניצול סבל יהודי, "כדי לשרת את מטרותיו הדורסניות, הקרמלין מנצל את הסבל וההקרבה של כל אלה שחיו במהלך מלחמת העולם השנייה ושרדו את השואה", נמסר מטעם מחלקת המדינה ביום שני בבוקר. "בתהליך הזה הקרמלין גורע ממאמצים גלובליים בעלי חשיבות קריטית להילחם באנטישמיות ובמקום זאת מפיץ את אחת הצורות הערמומיות של האנטישמיות, עיוות השואה".

הדיווח על כך פורסם על ידי סוכנות הידיעות היהודית, ויופיע בעמוד ייעודי באתר הבית הלבן "לנטרל דיסאינפורמציה" שיוקדש לחשיפת דיסאינפורמציה רוסית במלחמתה נגד אוקראינה.

ארה"ב תפרסמו רשמית היום אחר הצהריים בזמן ישיבה במועצת הביטחון של האו"ם. סוכנות הידיעות הרוסית 'טאס', ציטטה ביום שישי את דמיטרי פוליאנסקי , סגן השליח הרוסי לאומות המאוחדות, שאמר כי המושב יהיה "התגובה שלנו לעמיתים מערביים, המביעים ספקות לגבי אחת המטרות העיקריות של המבצע הצבאי המיוחד שלנו אוקראינה, כלומר דה-נאציפיקציה, וטוענים שאנחנו מגזימים בבעיה".

מחלקת המדינה האמריקנית ציטטה היסטוריונים ומוסדות לזיכרון השואה, כולל יד ושם, אנדרטת השואה של ישראל ומוזיאון השואה של ארה"ב, כמי שמפריכים את טענות הדנאזיפיקציה כמזויפות. המסמך בן שלושה עמודים מדגיש כי נשיא אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, הוא יהודי ומשפחה נספתה בשואה. הוא כולל תמונה של זלנסקי בכיפה, מוקף יהודים חרדים בכותל המערבי בירושלים במהלך ביקור ב-2020.

"הקרמלין טוען בטעות שהנאצים הגרועים ביותר היו למעשה יהודים, ומבקש להמעיט בתפקיד האנטישמיות באידיאולוגיה הנאצית", נכתב על ידי מחלקת המדינה. מחלקת המדינה מתייחסת לטענתו המוכפשת של שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב, ממאי האחרון, לפיה היהודים טוענים כי "האנטישמים הגדולים ביותר הם יהודים בעצמם". הוא מצטט גורמים ישראלים שמגנים את הצהרתו של לברוב.

המסמך מסתיים באמירה שרוסיה פוגעת במאבק באנטישמיות. "עם עליית האנטישמיות ברחבי העולם, הכרחי לכולם לקרוא את הסוג המזיק במיוחד של דיסאינפורמציה רוסי".

מלחמת אוקראינה רוסיה ניצולי שואה מחלקת המדינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד