ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
יהודי מאושפז

התפרצות חיידק הליסטריה בסלמון מעושן

שישה מקרים של חיידק הליסטריה זוהו על ידי סוכנות הבריאות הבריטית וסוכנות תקני המזון מאז ינואר האחרון, כולל אחד שהביא לאישפוז של אקדמאי יהודי. אשתו שהתה שישה שבועות בבית החולים מוקדם יותר השנה ונראה כי חלתה בליסטריוזיס, המחלה המדבקת הנובעת מחיידק הליסטריה

התפרצות חיידק הליסטריה בסלמון מעושן
סלמון מעושן: אילוסטרציה צילום: Pixabay

הסוכנות לביטחון הבריאות הבריטית (UKHSA) והסוכנות לתקני מזון זיהו התפרצות של חיידק ליסטריה בלונדון, שלדברי שני הגופים נראה קשור לצריכת דגים מעושנים. על פי הדיווח בתקשורת היהודית הבריטית, ישנה חקירה מתמשכת של התפרצות הליסטריה, שנאמר כי היא משפיעה במיוחד על נשים הרות או אנשים פגיעים, לעתים קרובות בקבוצות גיל הזיקנה, עם בעיות בריאותיות בסיסיות, או הנוטלים תרופות שעלולות להחליש את מערכת החיסון שלהם.

פרופסור ג'פרי אלדרמן, אקדמאי יהודי אושפז לאחרונה בהמפסטד לונדון, שם סיפר לאנשי הבריאות בבריטניה על צריכת סלמון מעושן. לדבריו, אשתו, מריון, בילתה שישה שבועות בבית החולים מוקדם יותר השנה ונראה כי חלתה בליסטריוזיס, המחלה המדבקת הנובעת מחיידק הליסטריה.

דובר מטעם מחלקת הבריאות UKHSA אמר לעיתון היהודי הבריטי Jewish News כי "לרוב לאנשים לא יהיו תסמינים של הזיהום או יחוו רק תסמינים קלים כמו הקאות ושלשולים, שבדרך כלל חולפים תוך מספר ימים ללא צורך בטיפול". אבל הסוכנות הזהירה כי יש "לבשל היטב" את כל הדגים המעושנים, פורל מעושן, חוויאר מעושן, מקרל מעושן וסלמון מעושן לפני האכילה".

לפי סוכנות הבריאות: הם זיהו התפרצות של 12 מקרים מקושרים של ליסטריוזיס מאז 2020, כאשר שישה מהם מאז ינואר 2022. המקרים זוהו באנגליה ובסקוטלנד. רוב האנשים הללו דיווחו שאכלו דגים מעושנים. דג מעושן מוגדר כעת כ"מוצר בסיכון גבוה שיש לבשל אותו ביסודיות לפני שהוא נאכל על ידי כל אדם בקבוצת סיכון גבוהה".

טינה פוטר, ראש מחלקת תקריות בסוכנות התקני מזון, אמרה: "הציבור לא צריך להימנע ממוצרים אלה, אך צריכים להבטיח צמצום הסיכונים ככל האפשר, אפשר לעשות זאת על ידי שמירה על דג מעושן צונן מוכן לאכילה מקירור, תמיד להשתמש במוצרים לפי תאריך השימוש שלהם, בהתאם להוראות האחסון והשימוש על התווית, ובישול או חימום מחדש של דג מעושן עד שהוא חם עד הסוף".

סלמון דג סלמון חיידק בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד