כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
ה'פתרון' של ביידן

ההנהגה ברמאללה לוחצת על האמריקנים לכלול קריאה להקפאת הבנייה

ההנהגה ברמאללה לוחצת על הממשל האמריקני שנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן יכלול בדבריו במהלך ביקורו באזור קריאה להקפאת הבנייה בהתנחלויות או לכל הפחות מחוץ לגושים. ביידן צפוי להתייחס גם לפתרון שתי המדינות ולומר כי זהו הפתרון היחיד המקובל על האמריקנים

ההנהגה ברמאללה לוחצת על האמריקנים לכלול קריאה להקפאת הבנייה
הממשלה הפלסטינית ברמאללה צילום: פלאש 90

גורמים אמריקניים הודיעו שנשיא ארצות הברית ביידן שוקל לומר בהצהרותיו בביקורו באזור, כי המשך הבנייה בהתנחלויות מסכן את פתרון שתי המדינות ומרחיק את הצדדים מהסכם קבע. המקורות העריכו עוד כי ביידן צפוי להתייחס גם לפתרון שתי המדינות ולומר כי זהו הפתרון היחיד המקובל על האמריקנים, כך דיווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

עוד דווח, כי ההנהגה ברמאללה לוחצת על הממשל האמריקני שביידן יכלול בדבריו במהלך ביקורו באזור קריאה להקפאת הבנייה בהתנחלויות או לכל הפחות מחוץ לגושים.

מחר ביידן ינחת בישראל לביקור ראשון מאז נבחר לתפקיד. לקראת הגעתו, בישראל מכינים כמה מחוות לפלסטינים - ככל הנראה יוכרז על הכשרה של בנייה בלתי חוקית. צפויה גם הודעה על התקדמות בפריסת הדור הרביעי של תקשורת סלולרית, וייתכן שגם על כינוס הוועדה הכלכלית המשותפת לישראל ולרשות הפלסטינית.

מנגד גורם בכיר בהנהגה הפלסטינית אמר ל'כאן חדשות' שאבו מאזן אמר לשר הביטחון גנץ כי בהיעדר אופק מדיני, כל הצעדים שישראל נוקטת בתחום הכלכלי ובתחום האזרחי הם קוסמטיים בלבד ולא תהיה בהם תועלת.

אבו מאזן פלסטינים ג'ו ביידן התנחלויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד