כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
מתיחות לפני הגשת הרשימות

סמוטריץ' פוסל את הצעת בן-גביר: "אחרי הפריימריז נדבר"

לאחר שיו"ר 'עוצמה יהודית" כינס מסיבת עיתונאים בה קרא להתחיל עכשיו במו"מ, יו"ר 'הציונות הדתית' דוחה את דרישתו - ומצהיר כי המגעים יתחילו רק לאחר הבחירות הפנימיות במפלגתו | הוא פסל גם את ההצעה להרכבת הרשימה: "עשרות אלפי מתפקדים הם מחקר העומק הטוב ביותר"

סמוטריץ' פוסל את הצעת בן-גביר: "אחרי הפריימריז נדבר"
בצלאל סמוטריץ' צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

העימות סביב הרכבת הרשימות בבלוק הטכני בסיעת 'הציונות הדתית' נמשך והבוקר (שלישי) חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' מגיב לבן גביר - ודוחה את דרישתו לנהל מו"מ מיידי.

הח"כ הגיב להצעתו של יו"ר 'עוצמה יהודית' במסיבת העיתונאים שכינס אמש בה קרא למפלגות המגזר הדתי-לאומי להתחיל במגעים, ואמר כי הוא פוסל אותה וישב למשא ומתן רק לאחר סיום הפריימריז במפלגתו.

בראיון לרשת ב' יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' הדגיש בתחילה כי "צריך להמשיך יחד", וסיפר שביקש מבן-גביר ללכת לפריימריז משותפים: "מספיק כבר עם תתי המפלגות בא נתאחד למפלגה אחת. נלך לפריימריז".

"כל המריבות והוויכוחים ומריטת הנוצות הם תוצאה של העובדה שלא מצליחים להתנתק מהמנגנונים. אין לזה שום הצדקה בעולם. צריך ללכת למפלגה אחת גדולה רחבה", הוסיף.

סמוטריץ' פסל גם את הצעתו של בן גביר לעשות מחקר ולפיו לבחור את יחסי הכוחות ברשימה, ועקץ: "נדמה לי שעשרות אלפי מתפקדים של כולנו הם מחקר העומק הטוב ביותר. הבשורה הגדולה שהציבור מחכה לה היא מפלגה אחת".

"אני לא יכול להכריח אותו וזה זכותו", הבהיר ופנה לשותפו בכנסת האחרונה "אם אתה לא רוצה להצטרף להליך הדמוקרטי לפחות מתבקש שתכבד אותו ותאפשר לנו למצות אותו בצורה מסודרת ואחר כך אם לא תהיה חלק מזה נשב ונגיע להסכמות איך רצים יחד", כך אמר.

בן-גביר דוחף לנהל מגעים כעת לרשימה משותפת בבחירות, והציע בהצהרה שנשא אתמול לנהל מחקר עומק בין כל מפלגות הסרוגות, ולפי זה להרכיב את הבחירות. 'נעם' ו'הבית היהודי' לפי שעה טרם הגיבו, וסמוטריץ' כאמור פוסל זאת.

בצלאל סמוטריץ איתמר בן גביר מפלגת הציונות הדתית בחירות לכנסת ה-25 פריימריז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד