כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
עם הפיכתה לחברה ציבורית מתברר

'טריא' עם תיק אשראי גדול ביחס למתחרים החוץ בנקאיים

עניין רב מעוררת חברת 'טריא' עם הגיעה לבורסה • בראיון בעיתונות הכלכלית הסביר מנכ"ל החברה שחף ארליך על עוצמתה של החברה

 'טריא' עם תיק אשראי גדול ביחס למתחרים החוץ בנקאיים
טריא לוגו צילום: יח"צ

לרגל הצטרפותה של חברת 'טריא' לבורסת ת"א והפיכתה לחברה ציבורית, העיתונות הכלכלית ראיינה את מנכ"ל החברה שחף ארליך.

טריא, שהחלה את דרכה כחברת הלוואות בין אנשים (P2P), הפכה כאמור לחברה ציבורית הנסחרת בבורסה. טריא מגיעה לבורסה עם תיק אשראי גדול ביחס למתחרים החוץ בנקאיים, אשר צמח ב-23% לעומת שנת 2020 והסתכם ב-2.81 מיליארד שקל, ומהווה כ-10% משוק האשראי החוץ בנקאי.

בראיון ראשון לאחר ההנפקה הסביר מנכ"ל החברה, שחף ארליך לעיתונות הכלכלית על עוצמתה של החברה.

"אם רוצים לתת הלוואה נכונה, צריך להתמקד בהלוואות מגובות בנכסים. צריך לתת תיק מאוד יציב, ותקופות כמו היום שבהן השווקים תנודתיים תיק כזה מראה את העוצמה שלו, ומצד שני זה מאפשר לנו לתת ריביות נמוכות יחסית כאשר יש נקודות שאנחנו מתחרים ראש בראש עם המערכת הבנקאית", מסביר ארליך.

"בתפיסה שלנו אנחנו מתחרים במערכת הבנקאית וזה לא משנה אם זה בקבוצות רכישה, במשכנתאות, הלוואות גישור או הלוואות בנקודת מכירה. לכן גם גופים מוסדיים הם שחקנים בתוך הפלטפורמה שלנו ומשקיעים דרכה מאות מיליוני שקלים, יותר מחצי מיליארד שקל. טריא היא פתרון אדיר בשביל המוסדיים כי היא מייצרת תשואה יציבה ובסוף זה החלק בתיק שהוא יציב. אנחנו לא מציעים 12% תשואה, אבל אנחנו גם לא פק"ם עם 0 אחוז תשואה ולא קרוב לזה".

"יש הבדל מאוד משמעותי בין חברות שעושות ניכיון צ'קים או שעוסקות באשראי שהוא במהותו קשה, לבין טריא שהרבה יותר דומה למערכת הבנקאית מבחינת תיק האשראי", אומר ארליך. "התיק שלנו הוא תיק ש-92% ממנו מגובה בבטוחות, הרוב בנדל"ן, ו-30% ממנו מורכב ממשכנתאות בדומה לתיק של הבנקים.

"בשל האופן שבו בנוי תיק האשראי שלנו - מול אלפי הלוואות, שכמעט כולן מגובות בנדל"ן. אנחנו פועלים אל מול שוק מאוד מבוזר ומתמקדים בהלוואות לאנשים פרטיים. יש לנו ועדת אשראי, עם סמכויות אשראי, יש קציני ציות, כך שבהקשר הזה אנחנו הרבה יותר דומים לבנק מאשר לחברות אשראי חוץ בנקאי".

מה מבדל אתכם מיתר חברות האשראי החוץ בנקאי בבורסה?

"תיק האשראי שלנו הוא היחיד שאפשר להשוות למערכת הבנקאית. כפי שציינתי, קצת יותר מ-30% מהתיק הוא משכנתאות ומעל ל-80% מגובה נדל"ן. מבחינת גודל התיק אנחנו יותר קרובים לתיק האשראי של חברות כרטיסי האשראי. מעבר לזה, אנחנו לא מתעסקים בניכיון צ'קים. גם המבנה שלנו שונה כי בסיס החברה הוא P2P, כך שהציבור הוא שמשקיע. במבט לעתיד, אם מסתכלים לאן אנחנו הולכים, הטכנולוגיה שלנו היא מה שיוביל אותנו. אנחנו הולכים לבנקאות עתידית - למקסם את הפעולות הפיננסיות בתוך טריא ומחוץ לטריא".

בורסה השקעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד