ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הרוצח חשף את מניעיו

יפן נפרדת מראש הממשלה לשעבר שנורה בידי מתנקש

ראש ממשלת יפן שנרצח בידי מתנקש ביום שישי האחרון יובא היום למנוחות. הרוצח סיפר כי אימו העניקה את כל כספה לכת מסוימת ונקלעה לחובות לפי דרישותיו של מנהיג הכת. הוא ניסה בעבר לפגוע בראש הכת עצמו, אך החליט כי ראש הממשלה אבה קשור לאותה כת, ומאז החל למקד את מאמציו בתכנון ההתנקשות באבה

יפן נפרדת מראש הממשלה לשעבר שנורה בידי מתנקש
רגע לפני הירי צילום: צילום מסך

עשרות אלפי יפנים חלפו אתמול (שני) על פני ארונו של ראש הממשלה לשעבר של יפן, שינזו אבה, שביום שישי האחרון נורה למוות בידי מתנקש, בעודו נושא נאום ברחובה של העיר נארה שביפן. שינזו אבה כיהן במשך שמונה שנים כראש ממשלת יפן, ונחשב לאיש שהחזיק מעמד יותר זמן מכל אחד אחר בהיסטוריה של יפן בתפקיד זה.

הוא פרש מראשות הממשלה לפני כשנתיים, ומפלגתו המשיכה להחזיק בשלטון גם לאחר מכן, מה שהקנה לו השפעה רבה על המתחולל ביפן אף שכבר לא החזיק בתפקיד בפועל. היום צפויה להתקיים הלווייתו של אבה, והיא תיערך במתכונת מצומצמת של בני משפחה ומכרים קרובים.

אבה הגיע לעיר נארה בה נרצח, כדי לשאת דברים בנאום שהתקיים ברחובה של עיר, לקראת הבחירות שהתקיימו יומיים לאחר מכן לבית העליון של הפרלמנט היפני. הוא הגיע כדי לקדם את מועמדותם של נציגים ממפלגת השלטון, בה הוא חבר ובראשה עמד שנים רבות. ההתנקשות באבה הגבירה את התמיכה הציבורית במפלגתו ואכן לפי הדיווחים, היא הגדילה משמעותית את כוחה בבית העליון של הפרלמנט היפני.

המתנקש בן ה-41 נעצר מיד אחרי שירה באבה, והתברר שהוא ביצע את הירי עם רובה שבנה בעצמו משני גלילי מתכת וחלקים נוספים שחיבר אליהם. בחיפוש שנערך לאחר מכן בביתו נמצאו רובים ואקדחים נוספים שייצר בעצמו במשך שנים.

בחקירתו סיפר שאימו העניקה את כל כספה לכת 'ההתאחדות העולמית לשלום ואיחוד', ונקלעה לחובות לפי דרישותיו של מנהיג הכת. הוא ניסה בעבר לפגוע בראש הכת עצמו, ללא הצלחה, ולאחר מכן החליט כי אבה קשור איכשהו לאותה כת, ומאז החל למקד את מאמציו בתכנון ההתנקשות באבה. בחקירה התברר כי אכן אימו איבדה את כל כספה לאחר שתרמה אותו לכת, אבל מנהיג הכת דוחה על הסף את הטענה שהוא אילץ אותה לעשות זאת, וטוען שהיא תרמה את כספה מרצונה החופשי.

כמו כן נערכה בדיקה והתברר כי ראש הממשלה אבה אכן נשא דברים בשבחה של הכת, במיוחד על המאמצים שהיא עושה לטענתה, כדי להשכין שלום בסכסוך בין קוריאה הצפונית וקוריאה הדרומית. בכת עצמה טוענים שלאבה לא היה שום קשר אליה, לבד מהתמיכה שלו במאמצים שלה להביא לשלום עולמי.

מדובר בכת עם מיליוני מאמינים ביפן וגם מחוצה לה, ובמשך השנים היא ספגה ביקורת רבה בטענות לניצול תמימותם של אנשים שתורמים לה את כל כספם. עם זאת, פוליטיקאים יפנים בולטים מביעים בה תמיכה לאורך השנים, בשל העובדה שלמנהיגי הכת יש השפעה גדולה על מיליוני מצביעים, וכל אחד מנבחרי הציבור מעוניין בתמיכתה.

יפן חיסול פוליטי רצח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד