י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
במסגרת הפשרה

שיקלי הגיש את התפטרותו מהכנסת: יוכל לקבל שריון בליכוד

חבר הכנסת עמיחי שיקלי הגיש בשעה האחרונה ליו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי, את התפטרותו מהכנסת במסגרת הפשרה מול סיעת ימינה ממנה הופרש | משמעות ההתפטרות ששיקלי יוכל להתמודד במסגרת מפלגה קיימת, בליכוד הציעו ככה"נ לח"כ שריון במקום ריאלי

שיקלי הגיש את התפטרותו מהכנסת: יוכל לקבל שריון בליכוד
שיקלי מגיע לבית המשפט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת עמיחי שיקלי הגיש בשעה האחרונה (שלישי) ליו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי, את התפטרותו מהכנסת, זאת במסגרת פשרה שהושגה בבית המשפט בעתירה שהגיש נגד הפרשתו מסיעת ימינה כאשר נקבע כי אם יתפטר מהכנסת, יוכל שיקלי להתמודד במפלגה קיימת. שיקלי מבחינתו לא ממהר להשתריין בליכוד אלא מנסה בימים אלה לגבש רשימה לכנסת, את השריון ישמור באם יראה שהוא לא מצליח להתרומם בסקרים.

כזכור, הח"כ, שלא תמך בממשלת בנט-לפיד בניגוד לשר חברי מפלגתו, ערער על החלטת ועדת הכנסת להפרישו מהמפלגה בטענה שהחוק אינו דומה למקרה הזה. עורך דינו אמר במהלך הדיון כי "החוק נועד להתמודד עם תופעת הכלנתריזם, אבל לא הייתה שום כוונה לפגוע בחופש האידאולוגי של חברי כנסת להצביע לפי צו מצפונם".

בתום הדיון סוכם על פשרה, ובמסגרתה שיקלי משך את עתירתו והוא יתפטר מהכנסת, ובתמורה יבוטלו הסנקציות נגדו שלא מאפשרות לח"כ מופרש להתמודד במפלגה קיימת, מה שהח"כ העצמאי רצה. מי שיחזור לכנסת הוא חכ"ל יום טוב כלפון, שעתידו הפוליטי ב'ימינה' לא ברור והוא נפגש מספר פעמים לאחרונה עם שקד.

משמעות הפשרה וההתפטרות כאמור, ששיקלי יוכל להתשריין ב'ליכוד' אם יראה כי הוא אינו מצליח להתרומם בסקרים, ובכך להישאר במגרש הפוליטי ולא לסכן קולות לגוש נתניהו. במפלגה האחרונה כבר ברכו אותו על הצטרפותו אליהם, כך למשל כתב חה"כ יואב קיש: "ברוך הבא שיקלי", למרות שהוא טרם הכריז על כך.

עמיחי שיקלי בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד