כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
הייתה בסכנה ממשית

בת 15 שאפה סיכת ראש שכמעט עלתה לה בחייה

רופאי המרכז הרפואי שערי צדק חילצו סיכת ראש מקיבתה של בת נערה בת -15 | רופאי בית החולים: "הסיכה הייתה נעוצה בקיבה עם סכנה ממשית לחייה"

בת 15 שאפה סיכת ראש שכמעט עלתה לה בחייה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: pixabay

ב׳ בת ה- 15 שאפה בטעות סיכת ראש שנבלעה הישר לוושט עובדה שכמעט עלתה לה בחייה.

ב' ניגשה למרפאה הקרובה, שם נאמר לה להמתין ליציאה טבעית של הסיכה.

במשך יומיים הסתובבה הנערה עם הסיכה בבטנה, אלא שהסיכה החלה לגרום לכאבים, כאלה שהלכו וגברו עם כל תנועה.

ב׳ הבינה שהסיכה שם כדי להישאר וכי דרושה התערבות. בהתייעצות עם רופא המרפאה הופנתה ב׳ למחלקה לרפואה ילדים במרכז הרפואי שערי צדק, שם עברה הערכה שכללה מדדים חיוניים וצילום רנטגן שבוצע על ידי צוות יחידת הרנטגן ילדים בניהולה של ד"ר רות ציטר, והדגים את הסיכה שננעצה בדופן הקיבה.

בתוך שעתיים מהגעתה נכנסה הנערה לפרוצדורה שבוצעה על ידי פרופ' דן טרנר, מנהל המכון לגסטרואנטרולוגיה ילדים במרכז הרפואי שערי צדק.

טרנר הסביר כי "הסיכה הייתה נעוצה לכל אורכה, בעומק 4 סנטימטר בתוך הבטן ויצרה חור בדופן הקיבה, הנערה התלוננה על כאבים וכבר החל להתפתח זיהום בבטנה". לדבריו "הודות לאמצעים המתוחכמים, בעזרת האנדוסקופ המתקדם נחסך הצורך בניתוח".

בבדיקת גסטרוסקופיה, בטכניקה מיוחדת שמגנה על הוושט בעת ההוצאה בעזרת כיסוי גומי, נשלפה הסיכה מקיר הבטן דרך הוושט, ללא נזק לקיבה ולוושט.

פרופ' דן טרנר, הסביר כי "הסכנות העיקריות הכרוכות במקרים מסוג זה הם נזק בלתי הפיך לרקמות הרכות ונקב מסכן חיים באיברים החיוניים.

מבית החולים נמסר כי הנערה במצב טוב ותשוחרר לביתה במהלך היום.

עוד הוסיפו: "אנו שמחים שבמקרה של ב׳ התוצאה הייתה טובה. אנו שבים ומזהירים, יש להימנע מאחיזת הסיכה בשיניים, או כל חפץ זר זעיר שעלול להיבלע או להישאף פנימה ולחולל נזקים לעיתים בלתי הפיכים", אמרו בבית החולים.

 

בית חולים שערי צדק סכנת חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד