כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הקירות נעלמו לחלוטין

עלה ל-30 מניין ההרוגים בהתקפה רוסית על מתחם דירות

מניין ההרוגים במתקפה האכזרית של רוסיה על מתחם דירות אוקראיני עלה ל-30. האזרחים ממשיכים לסבול במהלך החודש החמישי של המלחמה. תשעה בני אדם חולצו בחיים עד כה, לפי שירות החירום במדינה, -65% מההריסות פונו עד יום שני בלילה אז נספרו 30 הרוגים

עלה ל-30 מניין ההרוגים בהתקפה רוסית על מתחם דירות
חילוץ לכודים מההריסות צילום: שירותי החירום של אוקראינה

כוחות ההצלה במזרח אוקראינה עדיין מחפשים אחר ניצולים בבלוק בן חמש הקומות שנפגע ביום שבת בחסיב יאר, שבמחוז דונייצק. בלוק הדירות נפגע מרקטות ששוגרו ממשאית. הבניין שהפך לערימת הריסות, קרס מהטילים. תשעה בני אדם חולצו בחיים עד כה, לפי שירות החירום במדינה, ו-65% מההריסות פונו עד יום שני בלילה אז נספרו 30 הרוגים.

"נכנסתי לתוך חדר אמבטיה, היה פיצוץ והכל היה כאוס, הייתי בהלם, כולי מכוסה בדם", סיפרה תושבת בשם ונרה שלא הצליחה לעצור את דמעותיה, "כשיצאתי מהחדר, הכל היה מלא בהריסות, שלוש קומות קרסו".

תושבי הבניין שקרס עבדו בעיקר במפעלים סמוכים. תושב מקומי בשם ולרי אמר ביום ראשון שאחותו ואחיינו בן ה-9 נלכדו בבניין. "עכשיו אני מחכה לנס" הוא אמר לפני שהתחיל להתפלל. "אין לנו ציפיות טובות, אבל אני נמנע ממחשבות כאלה". לא ברור אם הם יצאו בחיים מבין ההריסות.

תושבת אחרת בבניין, אוקסנה, סיפרה שהיא הייתה בדירה בקומה השלישית כשהבניין נפגע. "היה פיצוץ, כל החלונות התפוצצו ונזרקתי לקרקע", סיפרה האשה בת ה-45. "קירות המטבח והמרפסת שלי נעלמו לחלוטין".

מלחמת אוקראינה רוסיה דונייצק הרוגים ופצועים קריסת בניין מבצע חילוץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד