כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
נחל כשלון

ספקית הלוויין האיראנית התפוצצה לאחר השיגור

נושאת הלוויין שאיראן שיגרה לחלל לפני שלושה שבועות התפוצצה זמן קצר לאחר השיגור ולא הצליחה לגמוע אפילו חצי מהנתיב המיועד לה. "פעולה שאינה עולה בקנה אחד עם החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 2231 ופעולה מערערת יציבות באזור"

ספקית הלוויין האיראנית התפוצצה לאחר השיגור
שיגור הטיל צילום: Iran international

אחמד חוסייני, דובר קבוצת החלל של משרד ההגנה של הרפובליקה האסלאמית של איראן, הודיע ​​ב-5 ביולי על שיגור הניסוי השני של נושאת הלוויין "זול-ג'נח" ואמר כי "השלב השלישי של הפיתוח של נושאת הלוויין התחיל על ידי שימוש במידע שהתקבל מהשיגור הזה". אך בניגוד להצהרה של דובר משרד ההגנה של איראן על שיגור מוצלח של הטיל לחלל, על פי הדיווח בערוץ הטלוויזיה Iran International המשדר מלונדון שמצטט מקורות מערביים, הטיל ה"תת-מסלולי", לא הצליח לטוס אפילו חצי מהנתיב המיועד ולאחר השיגור נפל.

הבית הלבן כינה את שיגור נושאת הלוויין פעולה "לא מועילה ומערערת יציבות" והודיע ​​כי הוא מחויב להשתמש בסנקציות ובאמצעים אחרים כדי למנוע התקדמות נוספת בתוכנית הטילים של איראן. בנוסף שלוש מדינות באירופה גינו את שיגור טיל הלוויין על ידי איראן וכינו זאת "פעולה שאינה עולה בקנה אחד עם החלטת מועצת הביטחון של האו"ם 2231 ופעולה מערערת יציבות באזור".

השיגור של נושאת הלוויין בוצע בעיצומה של המתיחות בין טהראן למערב על רקע תוכנית הגרעין של הרפובליקה האסלאמית. לפני שיגורו של נושא הלוויין הזה, חברת טכנולוגיה מקסאר הודיעה ב-24 ביוני, בהתבסס על סדרה של תמונות לוויין, כי איראן מתכוננת לשגר רקטה נושאת לוויין. זו לא הפעם הראשונה שהרפובליקה האסלאמית מנסה לשגר טיל לווייני במקביל למשא ומתן בווינה להחייאת הסכם הגרעין, כמו כן, זו לא הפעם הראשונה שהרפובליקה האסלאמית לא מצליחה לשגר נושאת לוויין. חלק מהמאמצים הקודמים של טהראן בתחום זה לא צלחו.

איראן לוויין שיגור לוויין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד