א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

היועץ המשפטי מעכב קידום הקצין שהעיד נגד פינטו

קידומו של תת ניצב אפרים ברכה, שהעיד על קבלת שוחד מהרב יאשיהו פינטו, לתפקיד ראש יאח"ה, מתעכב בשל בדיקה בעניינו • היועץ המשפטי חוקר האשמות שהועלו נגד ברכה

הרב יאשיהו פינטו. צילום ארכיון
הרב יאשיהו פינטו. צילום ארכיון

אתר News1 חושף כי כניסתו של תנ"צ אפרים ברכה לתפקיד ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) מעוכבת, בשל בדיקות הנערכות בעניינו, בחשד שביצע עבירות פליליות, וכן בחשש שפעל בניגוד לנהלים וגרם נזק חמור למערך המודיעין המשטרתי.

לפי הפרסום באתר, השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ, סירב להתייחס לפרטי העיכוב, אך אישר כי הנושא מצוי בטיפולו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

עוד פורסם, כי בימים אלה מתבצעת בדיקה בכמה עניינים רגישים הנוגעים לברכה, ואשר על חלקם מוטל צו איסור פרסום. לפי בדיקה קיימים כבר ממצאים המחייבים פתיחת חקירה נגד ברכה במסגרת מח"ש. למרות זאת, בשלב זה טרם התקבלה הוראה לפתוח באחת כזו.

צמרת המשטרה, ובראשה המפכ"ל יוחנן דנינו, וראש אגף החקירות יואב סגלוביץ', עומדת לצידו של ברכה. דנינו עשה ככל יכולתו כדי להציב את המערכת המשפטית והציבורית, כולל השר לביטחון פנים, בפני עובדות מוגמרות ולגרום לכניסתו של ברכה לתפקיד. ואולם כאמור, כניסת ברכה מעוכבת עד ההכרעה בשאלת כשירותו לתפקיד החדש.

מן הראוי לציין כי ברכה הוא הקצין הבכיר שהעיד כי קיבל שוחד מהרב יאשיהו פינטו במטרה לקבל חומר מחקירה שהתנהלה במשטרה.
ברכה הרב משה פינטו הדחה חקירה קצין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד