כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"זיוף והלבנת הון"

פשיטה על משרדי חברת האשראי: שר האוצר לשעבר צפוי להיחקר

רשות ניירות ערך פשטה היום על משרדי יונט קרדיט ועצרה לחקירה את בכירי החברה | החשדות נגד הבכירים: גניבת עשרות מיליוני שקלים ושימוש במידע פנים, זיוף והלבנת הון | הערכה היא כי שר האוצר לשעבר, משה כחלון ייחקר ברשות לניירות ערך

פשיטה על משרדי חברת האשראי: שר האוצר לשעבר צפוי להיחקר
מגדל משרדים צילום: pixsabay

חוקרי הרשות לניירות ערך פשטו היום (שלישי) על משרדי חברת 'יונט קרדיט', חברה לאשראי חוץ בנקאי שבראשה עמד עד לאחרונה משה כחלון והתפטר בגלל אי סדרים,  בעלי השליטה בחברה נעצרו ושוחררו בערבות. ב'חדשות 12' דווח כי על פי הערכות, שר האוצר לשעבר, משה כחלון ייחקר בקרוב במשרדי הרשות.

ברשות ני"ע ציינו שבע עבירות בהן חשודים כל הארבעה, וכן עבירה של שימוש במידע פנים המתייחס לאזר, פנסו ואייזיק בלבד. יתר העבירות הן קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות; רישום כוזב במסמכי תאגיד; מרמה והפרת אמונים בתאגיד; גניבה בידי מורשה; זיוף והלבנת הון.

על פי החשד, הארבעה מעורבים בגניבת כספים בסך כולל של עשרות מיליוני שקלים מהחברה הציבורית, אשר הועברו לחברה הפרטית אשר, כאמור, אזר, אייזיק ופנסו הינם חלק מבעלי השליטה בה, או לטובת שימושיו הפרטיים של אזר שעל פי ממצאי הבודק החיצוני ששכרה החברה נטל סכום של כ-70 אלך שקל מכספיה ולא דיווח על כך.

"על פי החשד פעלו המעורבים במרמה תוך הסתרת פעילותם מהחברה ומציבור המשקיעים וגרמו להצגת פרטים מטעים בדיווחי החברה, בין היתר בנוגע לנכסים שלכאורה נמצאים בבעלותה, ובנוגע לעסקאות מהותיות שביצעה החברה במסגרתן הוצאו כספים מהחברה הציבורית שלא כדין וללא האישורים הנדרשים. פעילות זאת נעשתה בין היתר תוך רישום כוזב במסמכי החברה וזיוף מסמכים", הסבירו ברשות ני"ע בנספח לבקשה לשחרור בתנאים מגבילים שהוגש לבית המשפט.

בנוסף על פי החשד, במהלך התקופה הרלבנטית, ביצע אזר עסקאות במניות החברה באמצעות חשבונו הפרטי וביחד עם אייזיק ופנסו גם בחשבון החברה הפרטית בה הם בעלי השליטה, וזאת תוך שימוש במידע פנים שהחזיקו באותו מועד בנוגע להתנהלות החשודה האמורה, שכללה אירועים מהותיים וחמורים שהתרחשו בחברה", הסבירו ברשות.

ב-9 במאי דיווחה החברה כי שני שודדים תקפו באמצעות שימוש בגז מדמיע ובאיומי אקדח בלדר שהוביל את כספי פעילות מטבע החוץ של החברה בסניף שלה בחולון. הבלדר נאבק בהם אך הם הצליחו לברוח עם הכסף - 3.5 מיליון שקלים

כשלושה שבועות לאחר מכן, החברה הודיעה על דחיית פרסום הדוחות הכספיים שלה שלהם בשל "אי התאמות כספיות", ביום בו הייתה אמורה לפרסמם. בעקבות כך נפתחה בדיקה, גם על ידי רואה החשבון של החברה וגם על ידי בודק חיצוני.

ימים ספורים לאחר מכן דווח בבורסה על שני ממצאים מטרידים שעלו מהבדיקה: ראשית נמצאו חוסרים של צ'קים בשווי 7.7 מיליון שקל בסניף של "יונט קרדיט" בנצרת, ושנית מנכ"ל החברה נחשד כי נטל כספים בסכומים זניחים. המנכ"ל הוצא לחופשה ובחברה הבהירו שאין קשר בין החשדות נגדו לבין הצ'קים החסרים.

כשבועיים לאחר מכן הודיע כחלון על התפטרותו המיידית מתפקידו כיו"ר דירקטוריון "יונט קרדיט". "לצערי הרב וכפי שידוע לכם, אנו מבינים כיום כי ייתכן וקיימת לחברה חשיפה כספית משמעותית, אשר נגרמה בגין אירועים שהתרחשו לפני הצטרפותי לחברה", מסר כחלון במכתב. "נוכח התפתחויות אלה, ובלב כבד, החלטתי להודיע לבעלי השליטה על סיום תפקידי כיו"ר דירקטוריון החברה ודירקטור בה באופן מידי. אני מאחל לכם ולחברה בהצלחה בהמשך הדרך".

אי סדרים רשות לניירות ערך משה כחלון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד