ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
"המשבר הוא אמיתי"

הזעזועים הפוליטיים: עמית סגל עושה סדר

אז מה היה לנו רק בשלושת הימים האחרונים כשלפנינו עוד כארבעה חודשי בחירות; גנץ וסער התאחדו, ניצן הורוביץ פורש מהנהגת 'מרצ' והמתיחות בין בן גביר וסמוטריץ' על הייצוג ברשימה החל מוקדם הפעם, הרבה לפני יום הגשת הרשימות | עמית סגל עושה סדר בדברים

הזעזועים הפוליטיים: עמית סגל עושה סדר
עמית סגל צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

הפרשן הפוליטי של 'חדשות 12' עמית סגל מתייחס הערב (שלישי) לזעזועים הפוליטיים האחרונים, החלטתו של ניצן הורוביץ שלא להתמודד על ראשות 'מרצ', איחוד מפלגות 'כחול לבן - התקווה החדשה' והמתיחות השוררת בין בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר.

בראיון ל'גלי ישראל' אמר סגל: "לדעתי הורוביץ' היה מנצח את יאיר גולן בהליכה. יש אגף שמאלני שמתקשה עם אלוף שהיה מאוד לוחמני בצבא ויש אגף אחר שמתקשה עם 'מופע הטרלול' המתמשך שלו: הקללות הגידופים והאלימות הלא מודעת שלו".

לדבריו, "מה יקרה בשנייה אחרי שמרצ והעבודה יתאחדו? בסקר הראשון תראו את סך המנדטים 9 או 10 ואז בלי למצמץ לפיד וגנץ יתנפלו על המפלגה הזו וישאירו ממנה רק מעט שעובר את אחוז החסימה".

'כחול לבן - התקווה החדשה'

באשר לאיחוד המפלגות שיצרו בני גנץ וגדעון סער אמר הפרשן הפוליטי ל'גלי ישראל': "גדעון סער לפני שנה היה ימינה מהמרכז היום הוא במרכז. הוא לא הימין המשפטי והוא לא בני גנץ או אבי ניסנקורן אבל הפערים הצטמצמו כדי שהוא יוכל ללכת עם בני גנץ". לצד זאת הבהיר סגל: "לא תהיה מהפכה במערכת המשפט".

מה קורה בין סמוטריץ' לבן גביר?

לדברי עמית סגל: "הסיפור בין סמוטריץ' ובן גביר זה אמיתי. מצד אחד בן גביר אומר שהוא זה הלהיט החם של הבחירות, זה שמעלה את הציונות הדתית לאזורים שהיא מעולם לא הייתה בהם ולכן ראוי שהוא יפסיק לקבל מחירי סוף עונה ועושים לו טובה, אם הוא לא הראש לפחות הריצ'רץ'. מצד שני סמוטריץ' אומר ובצדק זה לא הגיוני שגם אם נעלה ל-10 מנדטים הפלג שלי ירד בייצוג שלו. סמוטריץ' כבר נכווה פעמיים עם בנט שהפגיז בסקרים ואז זה נגמר עגום בקלפי והוא חושש שיקרה אותו הדבר, מה שלא מופרך בעייני. הוויכוח להבנתי הוא על מקום אחד בעשירייה", סיכם סגל.

בחירות לכנסת ה-25 עמית סגל איתמר בן גביר בצלאל סמוטריץ כחול לבן - התקווה החדשה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד