כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"השימוש בפחם יופחת"

"ירכך את עליית המחיר": רשות החשמל מבקשת היתר מיוחד

רשות החשמל ומשרד האוצר פנו למשרד להגנת הסביבה כדי שיאפשר להגדיל את השימוש בתחנות כוח שמופעלות על גז, צעד שאמור להפחית את צריכת הפחם, ולהוזיל את התעריף  בכ-2% מעליית המחירים הצפויה 

"ירכך את עליית המחיר": רשות החשמל מבקשת היתר מיוחד
עובדי חברת החשמל בפעולה צילום: חברת חשמל

רשות החשמל ומשרד האוצר נמצאים במגעים עם המשרד להגנת הסביבה למיתון הזינוק בתעריף החשמל בכ-2% - כך פורסם היום (שלישי) בחדשות הערב בכאן 11. הרשות והאוצר פנו למשרד להגנת הסביבה כדי שיאפשר להגדיל את השימוש בתחנות כוח שמופעלות על גז, כדי להפחית את צריכת הפחם ולהוזיל את התעריף.

גורמים שמעורבים במגעים מעריכים שבמשרד להגנת הסביבה יקבלו את הבקשה, מהלך שימתן את הזינוק בתעריף בחודש הבא ל-8% במקום כ-10%. מהמשרד להגנת הסביבה נמסר שהם "ייבחנו את הנושא וימשיכו לשמור על האינטרס הציבורי, תוך שמירה על בריאות התושבים".

אתמול עדכנה רשות החשמל כי מחיר החשמל יעלה בחודש הבא, באוגוטס, ב-9.6%. ההערכות הן שהזינוק בחשמל יביא איתו בחודש ינואר התייקרות של כמה אחוזים בתעריף המים, בשל העובדה שחברת מקורות, מתקני ההתפלה ותאגידי המים, הם צרכני חשמל כבדים.

החלטת רשות החשמל קובעת שככל שבמשרד להגנת הסביבה יאפשרו לחברת החשמל להגדיל את הייצור במתקנים שעובדים על גז טבעי ולא על פחם, ניתן יהיה למתן במעט את ההתייקרות. לפי הערכות, אישור כזה של המשרד להגנת הסביבה יביא להפחתת ההתייקרות בשיעור של כ-2%.

ממלא מקום יו"ר רשות החשמל, יואב קצבוי, אמר בריאיון לעיתונאית ליאל קייזר בתוכנית משחקי הכיס בכאן 11: "אם היינו מפנימים את כל ההתייקרות של הפחם היינו צריכים להעלות את התעריף בכמעט 20%, החלטנו על עלייה של פחות מחצי (כ-10%) זאת מתוך תרחישים שעבדנו עליהם בשבועות האחרונים ברשות, של צמצום השימוש בפחם בשנים הבאות - שיאפשר לנו לסגור את הפער בין ההתייקרות האמיתית לתעריף.

קצבוי הסביר: "המשמעות של להעלות את התעריף בפחות מכלל ההתייקרות היא לקחת הלוואה על חשבון העתיד, יש פה סיכון מסוים ואנחנו צריכים לאזן". עוד הוא הוסיף שלא חש לחצים פוליטיים למיתון ההתייקרות ואמר כי "גם בתחילת השנה הייתה התייקרות מסוימת - לא הרגשתי הבדל".

רשות החשמל עליית מחירים תעריפי החשמל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד