כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הכאוס בנתב"ג

מיכאלי מכחישה את 'בזיזת המזוודות' ומציגה פתרון לעומסים

שרת התחבורה מרב מיכאלי, ערכה מסיבת עיתונאים בה הציגה את הבעיות והפתרונות לעומסים בנתב"ג | למרות התיעודים, היא טענה כי "לא הייתה ביזה של מזוודות והציבור יכול להיות בטוח שהמזוודות מטופלות על הצד הטוב ביותר"

מיכאלי מכחישה את 'בזיזת המזוודות' ומציגה פתרון לעומסים
מזוודות בנתב"ג. אילוסטרציה צילום: פלאש 90

שרת התחבורה מרב מיכאלי ערכה אתמול מסיבת עיתונאים שיוחדה לנושא העומס בנתב"ג ובעיית הכבודה. השרה הכחישה את ה"ביזה" של המזוודות "אני יודעת שרק אתמול הוחזרו 150 מזוודות לבעליהן. הבעיה נובעת מבלגנים בשדות תעופה אחרים של חברות התעופה. יש כאן כל הזמן עבודה משמעותית להחזיר מזוודות, אבל גם להתמודד עם אלו שאין עליהן זיהוי, כאלו שלא שמו או נפלו בדרך. נעשה מאמץ ממוקד שכמה שפחות אנשים יאבדו את המזוודות שלהם".

לפי מיכאלי והנהלת רשות שדות התעופה, מדובר בסרטון שהוא "פייק ניוז". שרת התחבורה מיכאלי אמרה כי תוצאות ועדת הבדיקה מהוידאו שעל פניו נראה מחריד מציירות תמונה שונה מהרושם הראשוני: "מבחינתנו הדברים הם ממש לא מה שהם נראים. הקלות הבלתי נסבלת שאפשר לייצר פייק ניוז חוזרת אלינו כל פעם מחדש. לא הייתה ביזה של מזוודות. הציבור הישראלית יכול להיות סמוך ובטוח שהמזוודות שלהן נמצאות בידיים הטובות ביותר".

במסיבת העיתונאים הוצגו גם תוכניות נתב"ג להתמודדות עם העומסים בטווח הבינוני והקצר. ברשות טוענים כי שדה התעופה נתב"ג יישאר השדה הבלעדי לעשור הקרוב וכי פועלים להרחיב את הפעילות בו ל-30 מיליון נוסעים ואז ל-40 מיליון תוך עשור.

כן פורטו הצעדים שנעשו לטובת פתרון המשבר כמו שיבוץ 400 עובדי מטה לעבודה שוטפת בשדה וגיוס כוח אדם בהשקעה של 30 מיליון שקל. ברשות טוענים כי מאז שיצאו בקמפיין פרסומי אז הפניות אליהם שולשו. ברשות טוענים כי הם מגייסים עובדים בקצב של כ-150 בחודש, וכעת חסרים להם "רק" כ-600 עובדים.

השרה מיכאלי התייחסה לעומסים בשדה ואמרה כי בחו"ל המצב גרוע יותר – "ודאי ראיתם עכשיו שנמל התעופה היתרו הודיע שלא מוכרים יותר כרטיסים לקיץ כי השדה לא מצליח לעמוד בעומסים. ההנחיה החד משמעית שלי היא שאנחנו לא נבטל טיסות. לא נצמצם את אפשרויות הטיסה". לטענת השרה, החזרה לשגרה "מנוהלת" והמצב משתפר. השרה טענה כי צריך להקים יותר משדה אחד משלים, גם בצפון וגם בדרום וכי הוועדה שהיא הקימה "עשתה מחקר מעמיק, מה שלא נעשה עד היום".

ביום ראשון פורסם ב-mako כי מזוודות של נוסעים על כל תכולתן, שלא הגיעו ליעדן, נזרקות לאשפה ונבזזות בשדה התעופה בן-גוריון. בתמונות ובסרטונים נראו מזוודות שבעליהן המריאו בשבוע שעבר מהארץ וכעת עדיין ממתינים לקבל אותן חזרה. בתיעוד שפורסם ניתן היה לראות כיצד זרוקים על הרצפה סמוך למתחם הפחים בנתב"ג הפרטים האישיים ביותר של הנוסעים - מבגדים, דרך מפתחות לרכב, ועד לספרים וסידורי תפילה.

נתב"ג מזוודות מירב מיכאלי רשות שדות התעופה נמל התעופה בן גוריון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד