י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
תביעת מיליארדים

טוויטר תתבע את אילון מאסק כדי לאלץ אותו לקנות את החברה

ביום שישי האחרון אמר האיש העשיר בעולם לטוויטר כי הוא עוזב את העסקה לרכישת פלטפורמת המדיה החברתית, תוך ציון חששות לגבי כמות חשבונות הספאם או ה"בוטים". עכשיו טוויטר תתבע את אילון מאסק בניסיון לאלץ אותו להשלים השתלטות על החברה בסכום של 44 מיליון דולר

טוויטר תתבע את אילון מאסק כדי לאלץ אותו לקנות את החברה
טוויטר: אילוסטרציה צילום: Pixabay

טוויטר עומדת לתבוע את אילון מאסק לאחר שמנכ"ל טסלה ו-SpaceX פרש באופן סנסציוני מההצעה לרכישת ענקית המדיה החברתית תמורת 44 מיליארד דולר, כך לפי דיווחים. ביום שישי האחרון (8 ביולי) אמר האיש העשיר בעולם לטוויטר כי הוא עוזב את העסקה לרכישת פלטפורמת המדיה החברתית, תוך ציון חששות לגבי כמות חשבונות הספאם או ה"בוטים".

בתגובה, אמר יו"ר טוויטר ברט טיילור כי החברה מתכוונת לנקוט בצעדים משפטיים. וזה נראה כאילו זה התחיל, כשה'ניו יורק טיימס' דיווח שהחברה פתחה בהליכים משפטיים נגד מאסק.

בית המשפט יחליט כעת אם הוא מחויב על פי חוק לבצע את הרכישה, או שמא טוויטר אכן הפרה הסכם, מאסק טוען כי טוויטר לא מסרה לו נתונים שביקש לגבי חשבונות בוטים. הוא אמר שוב ושוב שהוא לא מאמין להצהרות הפומביות של טוויטר לפיהן בערך 5% מהמשתמשים הפעילים שלה הם בוטים. הוא חשב שזה הרבה יותר. אבל טוויטר אמרה כי היא בטוחה בנתונים שלה, וכי מאסק "הפר ביודעין בכוונה ובאופן מהותי את הסכמתו לרכישת החברה", כפי שכתבו עורכי הדין של החברה במכתב למיליארדר ביום ראשון, 10 ביולי.

ה'ניו יורק טיימס' דיווח כי טוויטר כללה סעיף ספציפי המאפשר לה לתבוע כדי לכפות את קיום העסקה, על פי ההערכות, נרשמה גם עמלת פירוק של העסקה בסכום מיליארד דולר.

שני הצדדים יכולים גם להגיע להסדר, אך סביר להניח כי מאסק יזומן לשימוע כדי ששני הצדדים יוכלו להציג עובדות שלדעתם רלוונטיות לתיק. לאחר מכן זה יכול להמשיך למשפט, כאשר כל התהליך צפוי להימשך חודשים. מומחים הזהירו כי יש סיכוי גדול שמאסק ייאלץ להשלים את ההשתלטות.

פרופסור למשפטים באוניברסיטת בוסטון, בריאן קווין, אמר ל'גרדיאן' כי בקשותיו של מאסק למידע על חשבונות ספאם "אינן סבירות". הוא הוסיף: "הוא לא יכול להשתמש בבקשות מידע בלתי סבירות כדי ליצור עילה לטעון להפרה". פרופסור למשפטים באוניברסיטת קולומביה, ג'ון קופי, הסכים עם הדברים ואמר: "מאסק נמצא בבסיס משפטי חלש מאוד".

טוויטר אילון מאסק תביעה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד