כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
ציר הרשע

התוכנית של טהראן לחמש את מוסקבה במל"טים מזעזעת את קייב

גורם רשמי במפלגתו של נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אומר שהדיווחים על תכנון טהראן לחמש את מוסקבה במל"טים, זעזעו גורמים רשמיים אוקראינים. "ההחלטה של ​​טהראן לחמש את מוסקבה עם מל"טים התקפיים, תוביל למותם של אזרחים אוקראינים נוספים"

התוכנית של טהראן לחמש את מוסקבה במל"טים מזעזעת את קייב
מל"ט של איראן יכול לשאת ציוד מעקב וגם אמצעי לחימה מדויקים צילום: Iran international

יבניה קרבצ'וק, חברה בפרלמנט האוקראיני, אמרה ביום שלישי כי "ההחלטה של ​​טהראן לחמש את מוסקבה עם מל"טים התקפיים, תוביל למותם של אזרחים אוקראינים נוספים", כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

פקידים אוקראינים התבטאו כי הם "מזועזעים" מהדיווחים על כך. היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, אמר ביום שני כי רוסיה רוצה לקבל מאות רחפנים ומל"טים מאיראן, הן למעקב והן לתקיפה, לשימוש במלחמתה באוקראינה.

"המידע שלנו מצביע על כך שממשלת איראן מתכננת לספק לרוסיה כמה מאות מל"טים, כולל מל"טים בעלי יכולת נשק בציר זמן מזורז", אמר לכתבים ביום שני, והוסיף כי המידע של וושינגטון מצביע עוד יותר על כך שאיראן "מתכוננת לאמן את הרוסים להשתמש במל"טים האלה עם אימונים ראשוניים שמתוכננים להתחיל כבר בתחילת יולי".

משרד החוץ האיראני נתן תשובה מתחמקת לכתב ששאל על הצהרתו של סאליבן. "שיתוף הפעולה של הרפובליקה האסלאמית עם הפדרציה הרוסית בכמה טכנולוגיות חדשות היה עוד קודם למלחמה באוקראינה ולאחרונה לא היו התפתחויות חדשות מיוחדות", אמר דובר המשרד נאסר קאנאני. "העמדה של הרפובליקה האסלאמית של איראן בנוגע למלחמה באוקראינה היא די ברורה והוכרזה רשמית פעמים רבות", הוסיף, אך לא הכחיש בבירור את החדשות על אספקת מל"טים.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמור לבקר בטהראן בשבוע הבא.

איראן מלחמת אוקראינה רוסיה מטוס ללא טייס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד