כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
עוד מכה לרוסים

חברת 'לגו' עזבה את רוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה

חברת 'לגו' מפסיקה את הפעילות ברוסיה סופית, והפסיקה גם להעסיק את אחרוני העובדים במוסקבה, החברה מסיימת שותפות עם חברה שהפעילה 81 חנויות ברוסיה, החברה עצרה את המשלוחים לרוסיה כבר במרץ האחרון

חברת 'לגו' עזבה את רוסיה בעקבות הפלישה לאוקראינה
לגו: אילוסטרציה צילום: Pixabay

חברת LEGO הפכה לחברה הגדולה האחרונה לפרוש לחלוטין מרוסיה עקב הפלישה האכזרית של פוטין לאוקראינה. יצרנית הצעצועים הדנית הודיעה אתמול (שלישי) כי תפסיק את כל פעילותה במדינה, תסיים את העסקת הצוות שלה במוסקבה ותבטל שותפות עם חברה המפעילה 81 חנויות ברוסיה.

דוברת החברה אמרה שהם החליטו "להפסיק לזמן בלתי מוגבל את הפעילות המסחרית ברוסיה לאור ההפרעה הנרחבת המתמשכת בסביבת ההפעלה של החברה".

המשמעות של ההחלטה, הפסקת העסקתם של רוב הצוות במוסקבה ושותפות עם החברה אשר "הפעילה 81 חנויות מטעם המותג", הוסיפה הדוברת. החברה כבר עצרה את המשלוחים לרוסיה במרץ האחרון בעקבות הפלישה לאוקראינה.

"אנו מאשרים את סיום החוזה עם לגו", אמרה דוברת החברה שהפעילה את הרשת לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP ביום שלישי. "החברה שלנו תמשיך לעבוד כמומחית בקטגוריית צעצועי בנייה חינוכיים", הוסיפה.

בתחילת מאי הציבה רוסיה את מוצרי חברת לגו (LEGO) ברשימת סחורות שניתן לייבא ללא הסכמת בעל הקניין הרוחני על מנת לעקוף את ההגבלות שהוטלו על הסכסוך באוקראינה. בין הרשימה שפרסם משרד התעשייה והמסחר היו סמארטפונים של אפל וסמסונג, מותגי רכב גדולים, משחקים וחלקי חילוף המשמשים בתעשיות שונות.

חברת לגו ממשיכה את הרשימה הארוכה של חברות מערביות שעזבו את רוסיה בתגובה לפלישה. רבים הפסיקו בתחילה את הפעילות אך מאז עזבו לחלוטין את המדינה, כמו גוגל, נייקי ומקדונלד'ס.

רשתות קפה ומזון מהיר הפכו לבלתי זמינים עבור רוסים רבים, גם מותגי בגדים פופולריים, יוקרתיים במחיר סביר נעלמו ממרכזי הקניות. מותגי יוקרה כמו שאנל ולואי ויטון הצרפתיים הודיעו שהם מפסיקים את הפעילות ברוסיה, מה שהוסיף בידוד כלכלי במדינה על ידי המערב בתגובה לפלישה.


ענקיות המזון והמשקאות האמריקאיות, כולל קוקה קולה, פפסי וסטארבקס, הפסיקו או סגרו את הפעילות ברוסיה לנוכח הסנקציות המערביות.

מקדונלד'ס סגרה במרץ את כל 850 המסעדות שלה במדינה שם היא העסיקה 62,000 עובדים. מקדונלד'ס מכרה את הזיכיון שלה לאיש עסקים רוסי ביוני האחרון.

לגו מלחמת אוקראינה רוסיה קוקה קולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד