י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
שערוריה אנטישמית

המועצה רוצה להפקיע שטח שנקנה על ידי בית חב"ד

בית חב"ד בעיירה בניו יורק נמצא בסכנת פינוי, למרות שהוא נקנה בכסף מלא, המקום נקנה אחרי שהיה ריק במשך שנים, ורק לאחר שחב"ד רכשה אותם, המועצה החליטה שהיא רוצה את המבנים בשביל לקדם פעילות ציבורית מקומית

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

עיירת אטלנטיק ביץ' בלונג ביץ', ניו יורק, נמצאת במוקד שערורייתי בימים האחרונים, בניין ריק ומגרש פנוי נקנה על ידי חב"ד בנובמבר האחרון תמורת 950,000 דולר, וזאת לאחר שהנכסים נותרו ריקים במשך שנים, אך בימים האחרונים המועצה החליטה שהיא רוצה להפקיע את המקום לטובת הציבור הכללי.

"היינו בהלם כשקיבלנו את ההודעה שאטלנטיק ביץ' רוצה לקחת את הרכוש שלנו", אמר הרב אלי גודמן, מנהל בית חב"ד, לרשת 'פוקס ניוז', "הנכס עמד ריק במשך שנים, היה למכירה זמן רב, אבל רק לאחר שרכשנו אותו, מועצת העיירה הודיעה ​​שהם הולכים לקחת אותו מאיתנו".

המועצה תפנה לבית המשפט ב-14 ביולי כדי לרכוש את שני הנכסים, ולמעשה תכריח את חב"ד למכור לה את המבנים, המועצה מתכננת להקים מרכז קהילתי, שיכיל פעולות לתושבים, פארק וגן קהילתי, שני הנכסים צמודים למרכז בילוי קיים של הכפר הכולל מגרשי טניס לצד מגרש כדורסל.

"בחב"ד מתכוונים להקים מרכז קהילתי לכל התושבים, לא רק לקהילה היהודית", אמר הרב גודמן. "יש להם מקומות אחרים ללכת, אנחנו חייבים את המקום כדי לקיים את צרכי הדת שלנו באטלנטיק ביץ". טען גודמן. ג'רמי דיס, עורך דין ממשרד עורכי דין המייצג את חב"ד, אמר ל'פוקס ניוז', כי הדחיפה הבולטת בתחום מסתכמת באפליה דתית ואיים לתבוע את הכפר אם ימשיך במאמץ לקנות בכוח את בית חב"ד.

"למועצה חייבת להיות סיבה מאוד משכנעת לתפוס רכוש של ארגון דתי", אמר דיס בהצהרה. "לקיחת רכוש של ארגון דתי כדי להשתמש בו כמרכז שכונתי זו לא סיבה משכנעת".

"אם הכפר יתמיד וינסה לקחת את הרכוש, אנו מוכנים לייצג את חב"ד בטענה להגנות על פי התיקון הראשון לחוקה האמריקאית וחוק השימוש בקרקעות ומוסדות דתיות", הוסיף. בהודעה נפרדת הוא אמר בפה מלא, "זו אפליה, אפליה דתית". הרב גודמן אמר כי חב"ד נבהלה מפעולת בית המשפט. "זה לא נעשה בצורה ידידותית, ויש מאחורי זה יותר מאשר תפיסת אדמה". הרב טען בעבר כי חש באנטישמיות ובאפליה.

חב"ד אנטישמיות בארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד