י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"הספינה לא טובעת"

חשש פוליטי: כך יאבד יאיר לפיד את ראשות הממשלה

ח"כ מוסי רז הגיב להודעתו של השר ניצן הורוביץ כי לא יתמודד בפריימריז לראשות המפלגה והרגיע: "הספינה לא טובעת" • טען: "יש הבדלים ניכרים בינינו למפלגת העבודה" | והזהיר: "אם מרצ לא תרוץ, תמו סיכוייו של לפיד להיות ראש ממשלה"

חשש פוליטי: כך יאבד יאיר לפיד את ראשות הממשלה
יאיר לפיד צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

אתמול (שלישי) הודיע שר הבריאות ויו"ר 'מרצ' ניצן הורוביץ כי החליט לא להתמודד יותר בפריימריז הצפויים לראשות המפלגה, זאת לאחר שלוש שנים, אך הבהיר שכן יישאר ברשימה. חבר הכנסת מוסי רז שוחח ברדיו 103fm עם בן כספית ואריה אלדד והגיב לדברים.

"יו"ר מרצ (הורוביץ) מתכוון להישאר ברשימה וגם השר פריג' מתכוון להישאר במרצ", הכריז ח"כ רז בפתח דבריו. "אם מישהו נשאר בתפקידו אומרים 'במרצ כל הזמן אותם אנשים', אם מישהו מסיים אומרים שהספינה טובעת. היא לא טובעת ולא בטיח. זו אכן בעיה של השמאל בישראל ובעולם, שהם מחליפים מהר מדי יו"ר. אבל אני רוצה להזכיר שהורוביץ הוביל את מרצ בשלוש מערכות בחירות קשות, הוביל אותה לממשלה, הוא שר בריאות מצוין ואני מקווה שיהיה שר בריאות גם בממשלה הבאה שיקים יאיר לפיד".

על האפשרות כי יאיר גולן יכהן במערכת הבחירות הקרובה כיו"ר מפלגת מרצ, אמר: "יכול להיות שיהיה, יכול להיות שלא. הוא עוד לא נבחר, אבל אם יבחר ויש סיכוי טוב, מן הסתם כמו כל יו"ר יש כאלו שהוא יגרום להם לא להצביע וכאלה שכן. אני מאמין שזה מאוזן, אני לא חושב שיש במרצ היום מישהו שיביא 120 מנדטים. אני גם חושב שכל אחד מהמעומדים, ואני מקווה שיהיו רבים, יכול לעבור את אחוז החסימה, זה גם מה שמראים כל הסקרים האחרונים. תמיד יכולים להיות עוד מועמדים שאנחנו לא חושבים עליהם עכשיו, אני אשמח אם גלאון תבוא, בעבר תמכתי בזנדברג".

"תמר רלוונטית?", שאל כספית, וחבר הכנסת השיב: "למה לא? אני יודע שהיא עוד לא החליטה ואם היא תחליט היא רלוונטית. ברגע שאדע מי המועמדים אתמוך על פי עקרונותיי במועמד שנראה לי יותר קרוב לרעיונות שלי".

איחוד עם העבודה? "לא על הפרק כרגע, הם לא רוצים"

כמו כן, התעניין אריה אלדד מה יעדיף חבר הכנסת - קמפיין גוועלד או חיבור למפלגת העבודה. רז השיב כי "אין סתירה בין הדברים וגם לא נראה לי שצריך קמפיין גוועלד, אנחנו מתחילים את הקמפיין ממצב יותר טוב בסקרים ממה שהיינו בפעם הקודמת. יש הבדלים ניכרים בנינו למפלגת העבודה, אנחנו רוצים מאבק לשלום, סיום הכיבוש, זכויות אדם, ובכל זאת אנחנו בעד חתירה של שמאל כמה שיותר גדולה. זה לא על הפרק כרגע כי הם לא רוצים אז אנחנו יודעים להסתדר לבד כמו שהסתדרנו בעבר".

בסיום השיחה, נשאל חבר הכנסת מה תעשה מפלגת מרצ במידה ובישורת האחרונה יראו שריצתם לא מתניעה וכי הם מקבלים 2.8 מנדטים, זעם ח"כ רז: "לא רוצה לענות על שאלה כזו. אתה לא שואל אחרים שאלה כזו, מה יקרה אם מפלגה אחרת תהיה במצב הזה? אנחנו לא שם, לא מכוונים להיות שם ולא נהיה שם. אם מרצ לא תרוץ תמו הסיכויים של לפיד להיות ראש ממשלה, משום שאם מישהו חושב ששישה מנדטים שהגיעו למרצ כולם ילכו לעבודה ויש עתיד הוא טועה".

"אם מרצ לא תרוץ יהיו כאלו שיחליטו לצערי הרב לא להצביע בבחירות, להצביע לרשימה המשותפת שלצערי הרב לא חלק מהגוש כרגע. אם יש משהו שיכול להבטיח שלפיד לא יהיה ראש ממשלה זה שמרצ לא תרוץ. אני חושב שלא רק שהשאלה לא תעלה כי משמעות התשובה לא לרוץ היא שלפיד לא יהיה ראש ממשלה. בכל מערכות הבחירות עברנו ונעבור גם עכשיו", סיכם.

יאיר לפיד מוסי רז ניצן הורוביץ מרצ בחירות לכנסת ה-25

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 37 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד